ساخت 181 سد و 66 تصفیه‌خانه فاضلاب در عمان

به گفته دکتر عبدالعزیز علی المشایخی، مدیر کل اداره منابع آب در وزارت کشاورزی، شیلات، در عمان در مجموع 181 بند شامل 63 فیدر زیرزمینی، 115 تأسیسات ذخیره سازی سطحی و سه سد حفاظتی برای بهبود امنیت آب ساخته شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این اطلاعیه در پانزدهمین نشست کمیته منابع آب کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد درغرب آسیا (ESCWA) اعلام گردید که از 18 ژوئن تا 22 ژوئن در بیروت لبنان برگزار شد.

در این نشست پیشرفت‌های حاصل شده در دستیابی به اهداف توسعه پایدار در رابطه با امنیت آب در منطقه عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت زراعت، شیلات و منابع آب مشتاق مدیریت کشاورزی و منابع آبی و اتخاذ تدابیر احتیاطی لازم برای حفظ این ثروت‌ها از تاثیر عوامل خارجی است.

پروژه‌ها و مطالعات تحقیقاتی زیادی انجام شده است که از تداوم حفظ منابع آبی حمایت و از این منابع در برابر کاهش یا آلودگی محافظت می‌کند به نحوی که پایداری آنها تضمین شود.

این وزارتخانه همچنین در حال اجرای یک پروژه باران مصنوعی، علاوه بر فهرست‌بندی چاه‌ها، و انجام مطالعاتی در مورد نوسازی بیلان آب، نظارت بر شوری در مناطق ساحلی و تصفیه آب مرتبط با نفت برای استفاده مجدد است.

به گفته مشایخی، تولید آب شیرین کن در سال 2021 به 473 میلیون متر مکعب در مقایسه با 196 میلیون متر مکعب در سال 2011 افزایش یافت. 66 تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شد که حدود 104 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده سه گانه در سال تولید می‌کند که از این میزان 61 درصد برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آب‌های زیرزمینی منبع اصلی آب شیرین در عمان است و 94 درصد از کل منابع طبیعی را تشکیل می‌دهند.

وی از اجرای چندین طرح حفاری اکتشافی از جمله حوضه آب مسارات، طرح حوضه آب کویر شنی وهیبه ، طرح آب حوضه روناب و پروژه حوضه نجد خبر داد.

شاخص دسترسی خانوارها به منبع آب بهبودیافته و ایمن در شهرها و مناطق شهری به بیش از 97 درصد و در مناطق غیرشهری به 88 درصد رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *