اعطای زمین به شهروندان خارجی در عمان

دکتر خلفان بن سعید الشعیلی، وزیر مسکن و شهرسازی، در همایش سرمایه گذاری و توسعه، اعلام کرد که شهروندان خارجی به مدت 99 سال در شهرهای آینده مانند شهر سلطان هیثم حق مالکیت دارند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، وزیر کشور با تاکید بر اهمیت برنامه شهرهای آینده، این برنامه را یکی از بزرگترین پروژه‌های عمان دانست. بر اساس این ابتکار، به خارجیان 99 سال حق انتفاع برای داشتن ملک در شهرهای جدید اعطا خواهد شد.

وزارت مسکن و شهرسازی در حال حاضر روی پلان های انکشافی چندین پروژه شهری آینده از جمله مسقط بزرگ، نزوی بزرگ، صلاله بزرگ و صحار بزرگ کار می‌کند. این پروژه‌ها شامل تخصیص حدود 30 تا 40 میلیون متر مربع زمین در ولایت‌های صلاله، نزوی و صحار برای ایجاد شهرهای مدرن است که در مجموع حدود 40 هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود.

علاوه بر این، دولت برنامه صروح را معرفی کرده است که قرار است طی آن، آبادانی در 9 نقطه صورت می‌گیرد. سه مورد از این سایت‌ها در حال حاضر در دست اجرا، سه مورد در دست ساخت و سه مورد برای سرمایه گذاری در دسترس است.

طبق گفته‌های اخیر شعیلی، دولت 4 گزینه پیشِ روی شهروندان ساکن در عمان قرار داده است:

1- می‌توانند زمین‌شان را انتخاب کنند.

2- می‌توانند برای زمین‌شان برنامه‌ریزی کنند.

3- می‌توانند زمین‌شان را جایگزین کنند.

4- می‌توانند صاحب زمین جدید شوند.

این تصمیمات با هدف ایجاد انعطاف پذیری و انتخاب شهروندان در تملک ملک در پروژه‌های صروح و شهرهای آینده است.

بیشتر بخوانید:

در شهر هوشمند سلطان هیثم، شش محله مسکونی تعریف شده است. بیش از 20 توافقنامه به ارزش بیش از 1.2 میلیارد ریال برای این شهر صورت گرفته است.

شعیلی خبر داد که بانک توسعه عمان گزینه‌های تامین مالی برای قراردادهای ساخت و ساز در شهر سلطان هیثم و همچنین سایر پروژه‌های آتی مربوط به جوانان را اعلام کرده است. هدف وزارت مسکن اولویت‌بندی حکومت‌داری، قانون‌گذاری و تحول دیجیتال است.

دولت عمان به دنبال افزایش شایستگی‌ها، ظرفیت سازی و ارتباط بهتر با بخش تجاری برای دستیابی به اهداف مشترک با سرعتی سریع است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *