اهمیت فراوان مناطق ویژه اقتصادی برای دولت عمان

اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان روز یکشنبه اعلام کرد که کل سرمایه‌گذاری در تمام مناطق وابسته به آن در پایان سال 2022 به 15.2 میلیارد ریال عمانی رسیده است. مساحت کل این مناطق بیش از 2 هزار و 200 کیلومتر مربع است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، حجم کل سرمایه گذاری ها در 13 منطقه موجود وابسته به اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان حدود شش درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. منطقه ویژه اقتصادی دقم، صحار، صلاله، بالمزیونه و 9 شهرک صنعتی تحت نظارت اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان هستند.

تعداد پروژه‌ها در هر 13 منطقه به بیش از 3 هزار و 200 مورد می‌رسد. همچنین، بیش از 74 هزار و 600 کارگر در این مناطق مشغول به کار هستند.

اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان نشست رسانه‌ای سالانه خود را روز یکشنبه با حضور دکتر علی بن مسعود السنیدی، رئیس این اداره، معاونین و سایر مسئولین ذی‌ربط برگزار شد.

مناطق ویژه اقتصادی به دلیل پتانسیل بالایشان همواره در حال جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جدید هستند. به گفته مقامات، بیش از 130 قرارداد جدید انتفاع در سال 2022 امضا شد، در حالی که درخواست‌های سرمایه گذاری بیش از 600 مورد بود.

این مقامات تاکید کردند که به غیر از 13 منطقه موجود تحت اختیار اداره، هشت منطقه دیگر در بخش‌های مختلف سلطنت در دست بهره‌برداری هستند. این مناطق جدید شامل دو منطقه اقتصادی، یک منطقه آزاد و پنج شهرک صنعتی است.

حجم کل سرمایه گذاری در منطقه آزاد صحار تا دسامبر 2022 حدود 462 میلیون ریال بود. تعداد کارگران مشغول در این منطقه به بیش از 2 هزار و 500 نفر می‌رسد.

منطقه آزاد اقتصادی صلاله هم در حال رشد روزافزون است، چون حجم کل سرمایه‌گذاری‌ها در سال 2022 به 3.8 میلیارد ریال رسیده‌اند. تعداد کل کارگران مشغول در این منطقه هم 2 هزار و 400 نفر بود.

بیشتر بخوانید:

کل سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد بالمزیونه تا دسامبر 2022 حدود 138 میلیون ریال بود. تعداد کل کارگران در این منطقه به 762 نفر می‎رسد.

قدرت بالای شهرک‌های صنعتی در عمان را نباید نادیده گرفت. این شهرها تا دسامبر 2022 حدود 7.2 میلیارد ریال سرمایه جذب کرده‌اند. تعداد کل کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی به بیش از 50 هزار نفر می‌رسد.

ایجاد سیستم قانون گذاری سنگ بنای ارتقای یک محیط سرمایه گذاری جذاب است. اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان برای جذب شهرک‌های صنعتی بیشتر صادر کرده است.

اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان موفق شد پوشش مالی تعدادی از پروژه‌های زیربنایی با هزینه کل ۴۶ میلیون ریال را بدون نیاز به مراجعه به خزانه‌داری دولت فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *