استقبال بندر و منطقه آزاد صحار از جذب سرمایه‌گذار

بندر و منطقه آزاد صحار سال گذشته 366 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید ثبت کرد که باعث شد مجموع سرمایه‌گذاری‌ها در این بندر  در پایان سال 2022 به 27 میلیارد دلار برسد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، بندر و منطقه آزاد صحار نشست تجاری سالانه خود را در هتل چدی مسقط برگزار کرد که در آن از دستاوردها، عملکردها و کمک‌های بشردوستانه به جامعه در طول سال گذشته صحبت به میان آمد. همچنین، مدیران ارشد از برنامه‌های سال جدید و اقدامات آینده‌شان در راستای تحول اقتصادی به گفت‌وگو پرداختند.

بندر و منطقه آزاد صحار با افشای نتایج سال 2022 خود، رشد چشمگیری را در تمام زمینه‌های کلیدی اعلام کرد. این بندر رشد قابل توجه 11.3 درصدی سال به سال را ثبت کرد که به 77 میلیون تن در سال 2022 رسید. حجم فله خشک و فله مایع جابجا شده در بندر به ترتیب 9.6 درصد و 25 درصد افزایش یافت. تعداد کانتینرها در سال 2022 به میزان 725 هزار واحد معادل بیست پا افزایش یافت و به تعداد 3 هزار و 192 رسید.

کل سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه آزاد 17 درصد کرد و میزان اِشغال زمین با 3.5 درصد افزایش به رقم کلی 77 درصد رسید. به طور کلی، 14 قرارداد جدید در این زمینه منعقد شدند.

هدف کلی مسئولان، تبدیل این منطقه و بندر به یک مجتمع صنعتی، لجستیکی و بندری یکپارچه است که میزبان زنجیره‌های ارزش کامل در تولید مواد غذایی و انرژی باشد. مسئولان این منطقه از هرگونه سرمایه‌گذار داخلی و خارجی که مطابق با آیین‌نامه‌های زیست محیطی حرکت کنند، استقبال خواهد کرد.

یکی دیگر از آرمان‌های مسئولان بندر و منطقه آزاد صحار، پیشروی مطابق با اصول زیست محیطی استاندارد و استفاده حداکثری از انرژی سبز است. آن‌ها از هرگونه پروژه و پیشنهاد در این زمینه استقبال خواهند کرد.

صحار یکی از بنادر استراتژیک دنیا را دارد که تمام ارکان آن در حال تلاش برای ارتقای خدمات خود هستند تا این منطقه تبدیل به یک قطب لجستیک کلیدی در منطقه و سراسر جهان با پایانه‌های کانتینری، مایعات و فله شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *