حضور مقامات بلندپایه عمان در تهران

نمایندگان وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری عمان روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران اکسپو 2023 در تهران حضور یافتند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، در این نمایشگاه بیش از 750 شرکت ایرانی و بین المللی حضور دارند که محصولاتی از بخش‌هایی مانند صنایع، دارو، لوازم خانگی، مواد غذایی و پتروشیمی را به نمایش می‌گذارند.

قیس محمد الیوسف، وزیر بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری ریاست هیئت عمانی را به عهده داشت. همچنین ابراهیم احمد المعینی، سفیر عمان در ایران،. فیصل عبدالله الرواس، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت عمان، علاوه بر تعدادی از بازرگانان عمانی در این مراسم حضور داشتند.

محمد آل یوسف برای شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پتانسیل های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (Iran EXPO 2023) و همچنین در یک مجمع تجاری در محل اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA) به تهران سفر کرد.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه ایران اکسپو 2023 فرصتی برای آشنایی با صنایع ایران، توسعه صادرات و گشودن بازارهای جدید برای شرکت‌ها و سرمایه گذاران عمانی است. این نمایشگاه گزینه‌های بیشتری برای افزایش حجم سرمایه گذاری، تنوع بخشیدن به منابع واردات و صادرات، ایجاد مشارکت‌های اقتصادی استراتژیک و تسهیل جریان روان کالاها و محصولات بین دو کشور ارائه می‌دهد.

در حاشیه این نمایشگاه، هیات عمانی از تعدادی کارخانه ایرانی بازدید کردند و از فرصت‌های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در کشور میزبان مطلع شدند. این هیئت همچنین دیدارهایی با تجار عمانی و ایرانی داشت.

همچنین، نشستی با چند شرکت ایرانی برگزار شد و آنها تمایل خود را برای همکاری با شرکت‌های عمانی اعلام کردند. واردات عمان از ایران در سال 2022 بالغ بر 113 میلیون ریال بوده است؛ در حالی که ارزش کل صادرات به ایران به رقمی حدود 207 میلیون ریال می‌رسد.

همچنین، وزیر عمانی و هیئت همراه در این سفر از خرید کالاهای ایرانی از جمله لوازم برقی و خانگی، محصولات الکترونیکی، کاشی و سرامیک، دارو و … استقبال کردند.

در نوامبر 2022، صالح بن سعید ماسان، معاون وزیر بازرگانی، صنعت و سرمایه گذاری عمان اعلام کرد که ایران و عمان در حال نهایی کردن سازوکاری برای تسهیل مبادلات مالی بین دو کشور هستند.

معاون وزیر عمان با بیان اینکه دو کشور همچنان در مبادلات تجاری با چالش‌هایی مواجه هستند، گفت: «بانک‌های مرکزی دو کشور راه‌حل‌های متفاوتی برای این چالش‌ها ارائه کرده‌اند.»

وزیر عمانی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه همکاری های تجاری و تسهیلات گمرکی، گفت: «تیم‌های فنی از دو کشور ایران و عمان در حال تلاش برای اجرایی شدن این قراردادها هستند.»

شافعی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت عمان اقدامات خوبی برای بازگشایی حساب های بانکی برای بازرگانان ایرانی که قصد سرمایه گذاری در عمان را دارند انجام داده است، گفت: «این امر می‌تواند همکاری های تجاری را بسیار بهبود بخشد.

 

وی گفت: بانک‌های مرکزی ایران و عمان مذاکراتی برای صدور کارت اعتباری برای تجار و بازرگانان ایرانی داشته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *