ثبت بیش از 248 پروژه جدید در منطقه آزاد بالمزیونه عمان

مهندس علی بن سالم المعشانی، مدیر کل منطقه آزاد بالمزیونه، اعلام کرد: این منطقه ، که اولین منطقه آزاد عمان است، تا به امروز 248 پروژه را جذب کرده و اهمیتش به عنوان قطب تجارت و سرمایه گذاری تثبیت شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور،بنا بر ادعای  مدیر کل منطقه آزاد بالمزیونه، در سه ماهه سوم سال 2022، منطقه آزاد بالمزیونه13 درخواست سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی، تجاری و خدماتی دریافت کرد.

جابجایی کالاها و وسایل نقلیه صادراتی از این منطقه در نیمه اول سال جاری رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. در این مدت در مجموع 4 هزار و 500 دستگاه خودرو به ارزش بیش از 16 میلیون ریال صادر و حجم جابجایی آن 218 هزار و 880 تن و ارزش آن بیش از 215 میلیون ریال بوده است.

مؤسسه عمومی شهرک‌های صنعتی عمان موسوم به مداین در حال حاضر پروژه‌های زیربنایی را در این منطقه اجرا می‌کند؛  از جمله پروژه سیستم امنیتی که اکنون 90 درصد تکمیل شده است. این پروژه از یک حصار امنیتی مجهز به دوربین‌های نظارتی با وضوح بالا و نور تشکیل شده است. یک کارخانه آب شیرین کن نیز برای تامین آب پاک منطقه ساخته خواهد شد.

علاوه بر این، المعشانی تأیید کرد که سه فاز اول توسعه منطقه آزاد بالمزیونه تکمیل شده است که شامل شبکه‌های فاضلاب و آب، جاده‌های آسفالته، مخزن سپتیک، شبکه ارتباطی فیبر نوری و سایر خدمات مشابه است.

یک پروژه ساختمانی چند منظوره و خدماتی با هزینه 3 میلیون ریال  با مساحت بالغ بر 11 هزار متر مربع در این منطقه آزاد تجاری ساخته شده است. این مجموعه امکانات، دفاتر تجاری و خدماتی متنوعی را در یک ساختمان قرار خواهد داد.

منطقه آزاد تجاری بالمزیونه دروازه ورود به یمن و آفریقای شرقی در عمان است.اخیراً هم یک سرمایه‌گذار برای این منطقه با  مسئولان ذی‌ربط به توافق رسیده است تا در سه میلیون متر مربع زمین سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *