رشد ادامه‌دار سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات عمان

بر اساس آخرین پیش بینی‌های شرکت بین المللی داده، هزینه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در عمان در پایان سال 2023 به 3.23 میلیارد دلار و تا سال 2026 به 3.49 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، شرکت بین المللی داده با اعلام پیش‌بینی‌های منطقه‌ای خود برای سال آینده، انتظار دارد که هزینه‌های خدمات مخابراتی در عمان افزایش یابد و هزینه‌های فناوری اطلاعات از 1.30 میلیارد دلار در سال 2023 به 1.42 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش یابد.

این امر در راستای حمایت از تلاش عمان برای ایجاد زیرساخت مناسب برای کاهش شکاف دیجیتالی از طریق استراتژی پهنای باند ملی این کشور است که ارائه خدمات پهنای باند را به بیش از 90 درصد مناطق شهری تا سال 2030 پیش بینی می‌کند.

به گفته نایب رییس شرکت بین‌المللی داده، برای عبور از این اختلالات در زمینه فناوری، عمان باید انعطاف خودش را در زمینه دیجیتال افزایش دهد تا در موقعیت بهتری قرار بگیرد.

صرف نظر از وضعیت اقتصادی عمان در 12 ماه آینده، انتظار می‌رود دیجیتالی سازی در این کشور تبدیل به امری حیاتی شود. انتظار می‌رود هزینه‌های تحول دیجیتال در عمان در حال رشد باشد و تا سال 2026 به 1.42 میلیارد دلار برسد.

کشوری که خواهان پیوستن به قدرت‌های اول اقتصادی منطقه و جهان است، باید یک مدل مشخصی از کسب و کار دیجیتال داشته باشد تا بتواند از طریق سرمایه‌گذاری‌های مختلف در زمینه فناوری، حداکثر سود و منفعت را به دست آورد.

در عمان، هزینه‌های مربوط به فناوری اطلاعات سازمانی به 0.55 میلیارد دلار و هزینه مصرف‌کنندگان به 0.70 میلیارد دلار در سال 2023 خواهد رسید.

شرکت بین المللی داده ارائه دهنده اطلاعات بازار، خدمات مشاوره و رویدادها برای بازارهای فناوری اطلاعات، مخابرات و فناوری مصرف کننده است.

این شرکت با بیش از 1 هزار و 300 تحلیلگر در سراسر جهان با تخصص جهانی، منطقه‌ای و محلی را در زمینه فناوری، مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات و منبع یابی و ارائه فرصت‌ها و روندهای صنایع در بیش از 110 کشور ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *