بهترین جاذبه‌های طبیعی عمان برای تعطیلات عید فطر

عمان کشوری زیبا با مناظر و آثار طبیعی و باستانی متعدد و متنوع است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. از سوی دیگر، عید فطر یکی از اعیاد اصلی مردم عمان محسوب می‌شود که کارهایی زیادی همزمان با فرا رسیدن آن انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها، بازدید از مناظر طبیعی بکر عمان است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، در ادامه این متن، به چند مورد از مناظر طبیعی و زیبای عمان اشاره می‌شود که می‌توانند خاطرات به‌یادماندنی برایتان رقم بزنند.

– مسقط را دست‌کم نگیرید: می‌توانید سفرتان را با کاوش در پایتخت عمان آغاز کنید. مسجد جامع سلطان قابوس یکی از نمادهای عمان واقع در مسقط است که همه ساله، افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. می‌توانید در امتداد کورنیش قدم بزنید و از سوق‌های سنتی دیدن کنید. سالن اپرای سلطنتی مسقط و کاخ العالم هم در زمان تعطیلات به روی گردشگران باز هستند.

– از شهر تاریخی نزوی دیدن کنید: نزوی در منطقه داخله‌ی عمان واقع شده است. این شهر به خاطر سوق‌های سنتی، قلعه‌های باستانی و صنایع دستی سنتی‌اش به شهرت رسیده است. اگر در زمان تعطیلات عید سعید فطر به این منطقه سفر می‌کنید، می‌توانید شاهد برپایی جشن‌های سنتی عید از قبیل نماز عید و سایر رسومات کهن عمانی در مسجد و سوق نزوی باشید.

– قلعه بهلا: داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای مختلفی پیرامون قلعه بهلا شکل گرفته‌اند. همه ساله، گردشگران زیادی از قدیمی‌ترین قلعه عمان دیدن می‌کنند. هر چند، قلعه بهلا کمی گرم است که باید آن را تحمل کنید.

– جبل اخضر: دمای هوا در این منطقه بسیار مطلوب است. می‌توانید در جبل اخضر ریلکس کنید و از تماشای منظره زیبای کوه‌ها لذت ببرید. از دیگر جاذبه‌های جبل اخضر می‌توان به مزارع پلکانی، باغ‌های گسترده و مزارع گل محمدی اشاره کرد. برای رفتن به جبل اخضر به خودروهای چهارچرخ محرک نیازمند هستید. همچنین، می‌توانید در تورهای گردشگری جبل اخضر ثبت نام کنید.

– وادی بنی خالد: این منطقه بکر حدود 3 ساعت از مسقط فاصله دارد. با عبور از روستاهای با بافت کهن و گذر مناظر ناهموار، از رانندگی در میان رشته کوه‌های حجر نهایت لذت را ببرید. پس از اینکه به وادی بنی خالد رسیدید، می‌توانید از طریق پیاده‌روی در بین استخرهای فیروزه‌ای، نخل‌های سرسبز و صخره‌های منحصربه‌فرد، تجربه‌ای خاص برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. امکان شنا کردن در استخرهای آب طبیعی وادی بنی خالد وجود دارد. بسیاری از گردشگران هم برای بهره بردن از سکوت و ریلکس کردن به وادی بنی خالد سفر می‌کنند.

– ساحل باطنه: امتداد خط ساحلی و شهرهای ساحلی اطراف یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند. اگر به آنجا سفر کردید، حتماً از قلعه نخل دیدن کنید. این قلعه در میان‌ رشته‌ کوه‌ها و مشرف به مزرعه‌ای از درختان نخل است. مناطر اطراف ساحل باطنه و قلعه بسیار برای عکس گرفتن و ریلکس کردن مناسب هستند. منطقه رستاق هم در نزدیکی ساحل باطنه واقع شده است که به خاطر چشمه‌های آب گرم و سوغات سنتی‌اش شهرت دارد. قلعه رستاق که قدمتی به اندازه قرن سیزدهم دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

– شبه جزیره مسندم: مسندم در شمالی‌ترین نقطه عمان واقع شده است. بسیاری از گردشگران با کشتی کروز به سمت مسندم سفر می‌کنند. صخره‌های ناهموار، آب‌های فیروزه‌ای، حیات دریایی تمام‌نشدنی و آبدره‌ها از دیگر جاذبه‌های مسندم هستند. غواصی، شنا و تماشای دلفین‌ها جزء دیگر برنامه‌های مفرح در شبه جزیره مسندم هستند. همه ساله، گردشگران متعددی هم از دهکده ماهیگیری زیبای خصب دیدن می‌کنند. طویل‌ترین زیپ‌لاین عمان هم در مسندم قرار داد.

– وادی شاب و تیوی: این وادی حدود 2 ساعت از مسقط فاصله دارد. استخرهای زیبا و آبشارهای فیروزه‌ای این وادی بسیار مشهور است. شنا کردن در استخرهای آب طبیعی و پیاده‌روی و گشت‌وگذار در مزارع سرسبز وادی را هرگز فراموش نکنید. ساحل شنی تمیزی هم در نزدیکی وادی شاب واقع شده است که در آنجا هم می‌توان به ریلکس کردن و پیک‌نیک پرداخت.

– شهر ساحلی صور: صور به خاطر میراث دریایی و ساختمان‌های سنتی قایقرانان به شهرت رسیده است. سراسر موزه ساحلی صور، قایق‌های ساخت دست عمانی‌ها به چشم می‌خورد. شن‌های طلایی و آب‌های فیروزه‌ای صور هم شهرت زیادی دارد. ذخیره‌گاه زیبای لاک‌پشت‌های رأس‌ الجینز هم در صور واقع شده است که در آنجا می‌توانید شاهد فرآیند لانه سازی لاک‌پشت‌های سبز در حال انقراض باشید. فراموش نکنید که رزرو قبلی برای حضور در ذخیره گاه لاک پشت‌ها الزامی است.

– وادی العربیین: این گوهر پنهان در 143 کیلومتری مسقط واقع شده است. اگر عاشق فضای باز سرسبز و درختان هستید، حتماً به این وادی سری بزنید. بسیاری از گردشگران برای ریلکس کردن و تهیه کباب به العربیین سفر می‌کنند.

– جبل هاط: این رشته کوه در 2 هزار متری از سطح دریا واقع شده‌اند. آن دسته از گردشگرانی که خواهان فرار کردن از گرمای سوزان تابستان و بخشی از فصل بهار هستند، می‌توانند به آنجا سفر کنند.

– پله‌های سعال: کوه سعال محلی عالی برای گردشگری ماجراجویانه است. با اینکه صعود به قلعه سعال کار دشواری است، اما پس از صعود، احساس رضایت خاطر خواهید داشت. کوه سعال فاصله زیادی با مسقط ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *