رونق گردشگری در عمان با صدور مجوز سفر بدون ویزا

یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش ورود گردشگران به عمان، عدم نیاز به صدور روادید برای مردم 103 کشور جهان بوده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، تصمیم دولت عمان مبنی بر عدم نیاز به صدور روادید برای گردشگران 103 کشور به مدت 14 روز، صنعت گردشگری در عمان را رونق داده است.

بنا بر این گزارش،این تصمیم برای حمایت از صنعت گردشگری در عمان با تسهیلات بدون روادید طبق مقررات و شرایط خاص اتخاذ شد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات، کشور عمان شاهد جهش بزرگ 348 درصدی گردشگران در سال 2022 بوده است؛ به طوریکه حدود 3 میلیون گردشگر طی سال گذشته از عمان بازدید کردند.

افزایش مداوم گردشگران در عمان نتیجه یک رویکرد عمل گرایانه و یکپارچه در توسعه بخش گردشگری بوده است.

افزایش ورود گردشگران باعث شد که درآمد هتل‌های 3 تا 5 ستاره در پایان ژانویه 2023 با 50.8 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال 2022 به بیش از 20 میلیون ریال برسد.

طبق آخرین داده‌های رسمی، ضریب اشتغال هم 31 درصد در عمان افزایش یافت.

از سوی دیگر، افزایش جشنواره‌های بومی در سراسر استان‌های عمان باعث رونق گردشگری داخلی در این کشور شده است. پس از فروکش کردن کووید-19، تعداد گردشگران خارجی در عمان، روز به روز در حال افزایش هستند.

حضور عمان در نمایشگاه بین‌المللی برلین هم گام مثبت دیگری در راستای عزم راسخ این کشور برای رونق گردشگری محسوب می‌شد.

دولت عمان اخیراً سایت VisitOman.om را راه‌اندازی کرده است که به آژانس‌های مسافرتی در سراسر جهان این امکان را می‌دهد که تورها و پیشنهادهای خود را در آنجا برای مشتریان بارگذاری کنند تا شاهد افزایش ورود گردشگران به عمان باشیم.

اقامت بدون ویزا با پرداخت هزینه قابل تمدید است

گردشگران 103 کشور می‌توانند اقامت خود را برای روز 15ام به بعد هم تمدید کنند.

متقاضیان تمدید مدت اقامت در عمان باید به صورت آنلاین و با پرداخت 20 ریال عمان درخواست اقامت یک ماهه بدهند. از طرف دیگر، گزینه‌ای به نام ویزای با ورود چندباره فعال است؛ مشروط بر اینکه اقامت متقاضیان در هر بار بازدید از عمان بیش از یک ماه طول نکشد.

شایان ذکر است که ایرانیان هم می‌توانند بدون صدور روادید، به عنوان گردشگر، برای 14 روز، وارد خاک عمان شوند. به عبارت دیگر، ایران هم در دسته آن 103 کشور مذکور قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *