وادی بنی خالد؛ مقصد مناسبی برای افطار

دره‌های دل‌فریب عمان همواره منبع جذب گردشگران بوده است. اکثر این دره‌ها در نزدیکی کوه‌ها یا در کنار واحه‌های کشاورزی وسیع قرار دارند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، وادی بنی خالد یکی از این دره‌ها است که تقریباً در 250 کیلومتری پایتخت، مسقط واقع شده است و یکی از مکان‌های مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود.

در ماه مبارک رمضان، خانواده‌های عمانی برای استفاده از هوای خنک، اوقات خود را به خصوص در تعطیلات آخر هفته در حاشیه این دره زیبا می‌گذرانند. خانواده‌های عمانی ترجیح می‌دهند عصرها بعد از ساعت چهار از این مکان دیدن و خود را مهیای افطار کنند.

این دره در ماه رمضان مناسب ترین مکان برای دورهمی است. خانواده‌هایی که در آنجا حضور دارند، غذا با یکدیگر رد و بدل می‌کنند و به گفت‌وگو می‌پردازند. وادی بنی خالد بهترین مکان برای لذت بردن از طبیعت و آب و هوای مطبوع است.

همه ساله، گردشگران متعددی از این وادی و مسیر کوهستانی آن دیدن می‌کنند. تورهای کمپینگ در وادی هم کماکان پابرجا هستند.

بیشتر بخوانید:

استخرهای آب طبیعی متعددی در وادی بنی خالد واقع شده‌اند که هم می‌توان در داخل آن‌ها به شنا کردن پرداخت و هم می‌توان کنار آن‌ها نشست و استراحت کرد. یک تیم نجات شبانه روز هم در وادی مستقر است تا در صورت هر گونه حادثه احتمالی به نجات قربانیان بروند.

بهترین زمان برای بازدید از وادی بنی خالد در فصل زمستان و بهار است. استخرهای آب طبیعی، افلج 56، غارهای زیبا و چشمه‌های روان از جمله جاذبه‌های وادی بنی خالد هستند.

بناهای باستانی زیادی هم در اطراف وادی بنی خالد قرار دارند که معروف‌ترین آن‌ها قلعه الموالیک است. تاریخ ساخت این قلعه به قرن چهارم هجری برمی‌گردد.

همه روزه، توریست‌های با ملیت‌های مختلف از وادی بنی خالد دیدن می‌کنند. اکثر گردشگران از اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند به این وادی قدم می‌گذارند تا از تماشای مناظر آن لذت ببرند و آب تنی و پیاده‌روی کنند. برخی از گردشگران هم ترجیح می‌دهند از اماکن باستانی حوالی وادی دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *