7 تفریح لذت بخش که در تور عمان باید تجربه کنید

عمان یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است. سواحل شگفت انگیز و شاهکارهای طبیعی منحصربه‌فرد معروف به وادی از جمله مکان های تفریحی هستند که در تور عمان می توانند تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند.

به گزارش کاماپرس، عمان برنامه جامع و کاربردی برای حفاظت از مکان‌های تاریخی دارد و تفریحات آبی دلچسب در سواحل این کشور سالانه تعداد زیادی گردشگر را به این منطقه جذب می‌کند. در ادامه این مطلب به معرفی مکان های تفریحی در عمان می پردازیم که بازدید از آنها خالی از لطف نیست و خاطره‌ای به یادماندنی از سفر را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

در عمان به کمپینگ بروید

گذراندن یک شب در طبیعت، فارغ از صداها و شلوغی‌های زندگی روزمره، یک تجربه مسافرتی درجه یک است و همچنین یکی از سرگرم کننده ترین کارها در عمان است. بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر روی کره زمین، در عمان می‌توانید به صورت رایگان در هر جایی کمپ بزنید. یک ساحل زیبا می بینید؟ می‌توانید آن‌ جا چادر بزنید.‌ عاشق یک منظره خاص غروب آفتاب هستید؟ در کنار منظره چادر برپا کنید. اکثر بازدیدکنندگان عمان فقط در Sharqiyah Sands   چادر می‌زنند، اما  هر جای دیگری که دوست دارید نیز می‌توانید چادر بزنید.

می‌توانید در آبشار وادی شب شنا کنید

نقطه برجسته عمان برای بسیاری  وادی شب است. وادی شب یک وادی نمادین است که به خاطر رنگ آب مسحورکننده‌اش و این واقعیت که غاری دارد که می‌توانید در آن شنا کنید، معروف شده است.   این وادی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در عمان است. تا قسمت شنا باید 30 دقیقه پیاده روی کنید و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. برخلاف برخی از مکان‌های دیگر عمان، نمی‌توانید ماشین خود را به این وادی ببرید و مستقیماً به داخل بروید. این باعث شده است آبشار وادی از آلودگی دنیای امروزی به دور بماند.

از سوق Muscat’s Muttrah  در عمان خرید کنید

هیچ سوقی در عمان شاید به اندازه Muttrah   شناخته شده نیست که طرفداران زیادی دارد و بازدید از آن یکی از محبوب ترین تفریحات در عمان است. حتی اگر به دنبال خرید کردن نیستنید، بازار Muttrah  مکانی فوق‌العاده برای چشیدن طعم فرهنگ عمان و دیدن انواع مختلف مغازه‌ها است.

 

از مسجد جامع سلطان قابوس در عمان بازدید کنید

معماری مسجد جامع سلطان قابوس یکی از تحسین آمیز‌ترین و شگفت انگیزترین معماری‌های جهان است. نمای بیرونی مسجد سلطان قابوس  بسیار با شکوه و زیبا است. زیباترین مسجد عمان با تمام شکوهش، مسجد سلطان قابوس است. این بنای شگفت‌انگیز  در مسقط از ساعت 8 صبح تا 11 صبح یکشنبه تا پنجشنبه برای بازدید عموم باز است. بسیار متداول است که مساجد تمام یا بخشی از فضای داخلی خود را به روی غیر مسلمانان می‌بندند. آن چه که مسجد جامع سلطان قابوس را منحصر به فرد می‌کند این است که در ساعات فوق، هر کسی می تواند وارد شود. این شامل منطقه نماز نیز می‌شود.

به خاطر داشته باشید که همه بازدید کنندگان باید دست‌ها و پاهای خود را با لباس‌های گشاد بپوشانند و زنان نیز هنگام داخل شدن در مسجد باید سر خود را بپوشانند. این سازه افسانه ای برای اسکان 20000 عبادت کننده ساخته شده است و به خصوص در فصل اوج گردشگری پر از مسافر می‌شود. یکی از بهترین تفریحات در عمان بازدید کردن از این مسجد با شکوه و زیبا است.

از کارخانه دوو (Dhow) در عمان دیدن کنید

از کارخانه دوو که قایق‌های سنتی دارد و در سور واقع است، بازدید کنید.  شهر ساحلی زیبای سور بسیار معروف است. این کارخانه یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های قایق سازی در سراسر عربستان است. امروزه  می‌توانید صنعتگرانی را در حال ساخت این قایق‌های عظیم هستند را ببینید. Dhow ها، همانطور که شناخته شده اند با دانش محلی مردم عمان ساخته می‌شوند. این کارخانه کوچک در جنوب انتهای غربی پل معلق خور قرار دارد و در داخل و اطراف سور باید از آن دیدن کرد، که یکی از تفریحات لذت بخش در عمان است.

یک روز کامل را در وادی بنی خالد سپری کنید

یک روز کامل را در وادی بنی خالد بگذرانید. وادی بنی خالد یکی از بهترین مکان‌های تفریحی عمان است.‌ برخلاف برخی از وادی‌های دیگر عمان، بنی خالد کاملا در دسترس و عظیم است. چندین استخر برای شنا کردن، هزاران آبشار برای بازی و فضای زیادی برای پیک نیک وجود دارد. می‌توانید یک روز عالی در عمان را این گونه سپری کنید. فقط دقت کنید که باید با هنجار‌های لباس پوشیدن این کشور آشنا باشید و لباس‌‌های مخصوص شنا را به دقت انتخاب کنید، فرقی ندارد که خانم یا آقا باشید.

 

از صلاله عمان دیدن کنید

به سمت جنوب عمان،  به سمت صلاله بروید. صلاله در منتهی الیه جنوبی کشور قرار دارد که همین باعث می‌شود اغلب مسافران از آن غافل شوند. چشم انداز این منطقه بسیار متفاوت از بقیه مناطق عمان است که حتی می‌تواند این احساس را منتقل نماید که در کشور دیگری هستید. صلاله، مرکز استان ظفار عمان دارای سواحل، شترها و فضای سبز فراوان است. حتی با ایالت سرسبز کرالا در هند مقایسه شده است، که در محلی به عنوان “کشور خود خدا” شناخته می‌شود. اگر از محیط‌های سر سبز و بادهای موسمی و مناطق جنگل مانند لذت می‌برید صااله یک انتخاب مناسب برای شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *