آغاز فروش واحدهای مسکونی در شهر پایدار ییتی

جاه‌طلبی‌های عمان در راستای ایجاد یک شهر با تولید کربن صفر در حال به ثمر نشستن است. بزرگترین شهرک پایدار منطقه تحت عنوان «شهر پایدار ییتی» در عمان به زودی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، 422 واحد مسکونی در فاز اول شهر پایدار ییتی افتتاح خواهد شد. برای احداث این واحدهای مسکونی از بهترین استانداردهای پایداری اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی بهره گرفته شده است.

مجموعه متنوعی از 136 ویلا مسکونی سازگار با محیط زیست برای خرید در دسترس خواهد بود که هر کدام طراحی زیبا و کم مصرف با واحدهای بزرگ سه و چهارخوابه دارند. در کنار این 136 خانه ویلایی، 286 آپارتمان هم آماده عرضه هستند که طراحی بسیار خاصی دارند. هدف از احداث این واحدها، ارتقای کیفیت شهروندان ساکن کشور عمان و کاهش انتشار کربن بوده است.

مدرسه و مهد کودک، مراکز تجاری مختلف، هتل‌های مجهز و 4 و 5 ستاره، مراکز سلامت، مرکز اوتیسم، مؤسسه آموزشی و خیابان‌های مجهز در این شهر پایدار قرار داده شده‌اند.

شرکت توسعه گردشگری عمان (گروه عمران) با شرکت دایمند دولوپرز برای راه‌اندازی شهر پایدار ییتی در سال گذشته همکاری کرد.

این پروژه حتی در خاورمیانه هم منحصربه‌فرد است که می‌تواند همه ساله سرمایه‌گذاران و گرشگران مختلفی را جذب کند.

با چنین تحولاتی، گروه عمران می‌تواند به هدف کربن صفر تا سال 2050 برسد و در عین حال، هزاران شغل در حوزه گردشگری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

صلاح حبیب، مدیر عامل شرکت دایمند دولوپرز گفت: « همانطور که ما جای پای خود را در منطقه گسترش می‌دهیم، مطمئن هستیم که تعهد ما به ارائه پیشرفت‌های پایدار در سطح جهانی با سرمایه گذارانی که ارزش و تاثیر پذیرفتن جوامع پایدار را درک می‌کنند، طنین انداز خواهد شد.

انرژی شهر جدید از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر تامین می شود که به طور برجسته دارای پنل‌های خورشیدی است که به صورت تاکتیکی روی پشت بام‌ها و پارکینگ‌های یکپارچه نصب شده‌اند.

این تسهیلات ساکنین را قادر می‌سازد تا 100 درصد در قبض انرژی خود صرفه جویی کنند. به طور همزمان، معرفی سیستم‌های آب با راندمان بالا منجر به کاهش قابل توجهی در قبوض آب، به طور بالقوه تا 50 درصد می‌شود.

این شهر پایدار تا پایان سال 2025 تکمیل خواهد شد. باغ‌ها و فضای سبز وسیعی برای این مجموعه در نظر گرفته شده‌اند.

یکی از اهداف این محیط جامع و الهام گرفته از سلامتی، کاهش آلودگی هوا و صوتی با مناطق عاری از خودرو و انواع امکانات در فضای باز است که سبک زندگی فعال را ترویج می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *