سواحل قنتاب و ییتی؛ پناهگاه شهرنشینان مسقط

.کسانی که می‌خواهند از زندگی شهری مسقط به دور باشند، به قنتاب و ییتی که به خاطر سواحل زیبا و بکر شهرت دارند سفر می‌کنند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، فاصله 20 تا 30 دقیقه‌ای مسقط با قنتاب و ییتی، همراه با محیط آرام، طبیعت بکر و مردم مهمان‌نواز، گردشگران زیادی به این منطقه می‌کشاند.

قبل از رسیدن به ساحل ییتی، جاذبه‌های طبیعی چشم‌نوازی مثل صخره و آبشار واقع شده‌اند. ماسه‌های ساحل ییتی و قنتاب روشن هستند و محل بسیار مطلوبی برای آرامش گرفتن محسوب می‌شوند. در صورتی که ساحل ییتی شلوغ بود، می‌توانید به سواحل اطراف آنجا بروید و از تعطیلات لذت ببرید.

در ساحل قنتاب و ییتی می‌توان کمپ زد، به شنا و غواصی پرداخت و با پای برهنه در شن‌های ساحل قدم زد. پروژه‌های گردشگری متعددی با بودجه‌های هنگفت برای رفاه حال گردشگران در این منطقه تدارک دیده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

توسعه سواحل منجر به تخریب زیستگاه‌های طبیعی مانند تالاب ها و صخره های مرجانی می شود. این می تواند تأثیر منفی بر اکوسیستم محلی داشته باشد و همچنین منجر به از دست دادن تنوع زیستی شود. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش آلودگی در قالب فاضلاب و زباله، علاوه بر ازدحام بیش از حد در سواحل پس از تکمیل پروژه شود.

این دو ساحل یکی از معدود پناهگاه‌های ساکنین مسقط است که با پرداخت هزینه‌ای پایین می‌توانند به آنجا سفر کنند. سفر به دو منطقه یادشده برای کسانی که ساکن مسقط و درگیر زندگی شهری هستند، توصیه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *