‌هدف‌گذاری عمان برای ایجاد 500 هزار شغل در حوزه گردشگری

یک مقام  دولتی عمان در نشست «عربیان تراول میت»  اعلام کرد:   تا سال 2040 حدود 500 هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد می‌کند. ‌هدف‌گذاری عمان برای ایجاد 500 هزار شغل در حوزه گردشگری موضوعی بسیار جدی در دولت این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، دکتر لبنا بنت بادر بن سلیم المزرویه، مدیر سرمایه‌گذاری‌های تنوع اقتصادی در سازمان سرمایه‌گذاری عمان، طی سخنانی در نشست سرمایه‌گذاری گردشگری خاورمیانه گفت: «زمانی که وزارت گردشگری در سال 2004 در عمان تأسیس شد، هدف ما ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در عمان تا سال 2040 بود. ما در حال اجرای طرح‌های آموزشی متنوع هستیم تا میزان اشتغال را از این طریق بالا ببریم. ما یک بخش اختصاصی سرمایه انسانی داریم که بر همه نیازها نظارت می‌کند.

دولت عمان کالج گردشگری عمان را در سال 2001 تأسیس کرد. این دانشگاه کارش با 80 دانشجوی دختر آغاز کرد و اکنون تعداد آن‌ها به 400 نفر می‌رسد. بانوان در عمان نقش فعالی برای رونق دادن به صنعت گردشگری دارند و در هتل‌ها، خطوط هوایی، رستوران‌ها و تورها کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گردشگری در عمان یک صنعت پویا و چند رشته‌ای با فرصت‌های هیجان انگیز است.

بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی، زنان 54 درصد از نیروی کار گردشگری در سطح جهان را تشکیل می‌دهند و تقریباً یک چهارم وزرای گردشگری زنان هستند.

بدون شک، سرمایه‌گذاران در حوزه خلیج فارس دید بلندمدتی دارند. از طرفی، همکاری جهانی بین کشورها نیز حیاتی است، زیرا بازیگران صنعت برای رسیدن به هدف پایداری مشترک در تلاش هستند. در سطح جهانی، گردشگری سریع‌ترین صنعت در حال بهبود از زمان همه‌گیری است، اما رشد باید با پایداری هماهنگ باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *