پروژه‌های عمرانی استان مسندم در راستای رونق گردشگری

شهرداری مسندم در حال حضور چندین پروژه عمرانی در دست اجرا دارد. شهرداری بر روی توسعه همزمان چندین پروژه متمرکز است. این پروژه‌ها در بخش‌های اقتصادی، گردشگری و اجتماعی استان هستند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، برخی از این پروژه‌ها شامل ساخت اسکله شناور در خور نجد، بازسازی روستای کمزار، پروژه آب‌نما در ولایت دبا و پروژه گردنه کوه خورشم می‌باشد.

90 درصد روستای کمزار در منطقه خصب قرار دارد. اسلکه‌سازی، ساخت پارک کودکان و دیوار دریایی در دستور کار شهرداری مسندم برای روستای کمزار قرار دارد. گردنه کوه خورشم مطابق آخرین استانداردهای جهانی طراحی شده و مجهز به چراغ‌های خیابانی خورشیدی است.

پروژه ساخت اسکله در دبا حدود 20 درصد تکمیل شده است. این اسکله که وسعت بیش از 1 هزار و 200 متری دارد، امکانات متنوعی از قبیل دستگاه مراقبت در برابر امواج، پیاده رو، امکانات ورزشی و تفریحی برای بزرگسالان و کودکان، پارکینگ خودرو در امتداد ساحل، فضای سبز، استراحتگاه، مجموعه تئاتر در فضای باز و محوطه‌های سرسبز در خود جای داده است.

یکی دیگر از پروژه‌های مهم در استان مسندم مرتبط با ساحل خصب است. شرکت توسعه و سرمایه گذاری ملی عمان در معیت وزیر دولت و فرماندار مسندم در سال 2020، قرارداد توسعه سواحل خصب را به امضا رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *