فرصت‌های شغلی در عمان (قسمت اول)

در  کشور عمان، طیف وسیعی از صنایع قرار دارند که طبیعتاً فرصت‌های شغلی متنوعی ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، کارفرمایان عمانی، حقوق و مزایای قابل توجهی برای نیروهای کار در نظر می‌گیرند.

به گزارش عمان چنس، نزدیکی به ایران، ارزش بالای واحد پول این کشور، روابط خوب با ایران و سهولت اخذ ویزا هم از دلایل دیگر جذابیت عمان برای مهاجرت شغلی است. به همین خاطر، عمان تبدیل به مقصدی جذاب برای مهاجرت کاری شده است. در ادامه این مطلب، به فرصت‌های شغلی در عمان اشاره می‌شود.

1- ساخت و ساز

دولت عمان سرمایه‌گذاری کلانی در این حوزه انجام داده است و همین امر، تقاضا برای کارگران ساختمانی را افزایش داده است. صنعت ساخت و ساز در عمان بسیار رقابتی است و می‌توان فرصت‌های شغلی جذابی در این زمینه پیدا کرد.

‌کشور عمان به مشاغلی از قبیل مدیران ساخت و ساز، ناظران سایت، معماران، مهندسان عمران، مدیران پروژه، برق‌کار، نجار و سنگ تراش نیاز مبرم دارد.

مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت شغلی: برای پیشرفت در صنعت ساخت و ساز، به ترکیبی از مهارت‌های فنی و نرم نیاز دارید. مهارت های فنی شامل مهارت در خواندن نقشه ها و شماتیک ها، دانش مصالح ساختمانی و آشنایی با ماشین آلات و ابزار ساختمانی است. مهارت های نرم شامل ارتباط، کار تیمی، حل مسئله و رهبری است.

حقوق: دستمزد در صنعت ساخت و ساز بستگی به نقش شغلی هر فر دارد. متوسط حقوق یک مدیر ساخت و ساز در عمان به طور سالیانه حدود 17 هزار ریال عمانی است؛ این در حالی است که حقوق یک مهندس عمران در عمان، سالیانه حدود 11 هزار ریال عمانی است.

از کجا کار پیدا کنیم: صنعت و ساخت و ساز در عمان بسیار به نیروی کار نیاز دارد. برخی از شرکت‌های ساختمانی موفق در عمان عبارتند از: بکتل، کاریلیون علوی و شرکت مهندسی گالفار. فرصت‌های شغلی را می‌توان در پورتال‌های مختلفی از قبیل www.bayt.com، www.gulftalent.com و   www.indeed.com پیدا کرد.

2- نفت و گاز

عمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز در خاورمیانه است؛ همین امر، باعث شده است که اقتصاد عمان به شکوفایی قابل توجهی برسد. در این حوزه، می‌توان انتظار مشاغل پردرآمد در یک بخش باثبات و رو به رشد را داشت.

فرصت‌های شغلی: شرکت‌های مربوطه معمولاً کارگرانی را برای نقش‌های مختلف مانند مهندس، تکنسین و مدیر پروژه استخدام می‌کنند. برخی از شرکت‌های برتر نفت و گاز در عمان عبارتند از: پترولیوم توسعه عمان، اوکسینتال پترولیوم و شل عمان. صنعت نفت و گاز در عمان به طور مداوم در حال رشد است و پروژه‌ها و پیشرفت‌های جدید به طور مرتب اعلام می‌شود. این بدان معناست که همیشه فرصت‌های شغلی در این حوزه وجود دارند. برخی از فرصت‌های شغلی فعلی در صنعت نفت و گاز عمان شامل مهندسی حفاری، مهندسی تولید و مهندسی مخزن است.

مهارت‌های مورد نیاز: برای پیشرفت در صنعت نفت و گاز در عمان، نیاز به درک قوی از صنعت و داشتن مهارت‌های فنی مرتبط دارید. برخی از مهارت‌های کلیدی برای پیشرفت شغلی شامل  تخصص در حفاری، اکتشاف، تولید و مدیریت مخزن است.

حقوق و مزایا: صنعت نفت و گاز در عمان تقریباً بالاترین حقوق را در این کشور ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود حداقل درآمد هر فرد به طور ماهیانه حدود 600 ریال عمانی (1 هزار و 560 دلار آمریکا) باشد. علاوه بر دستمزد رقابتی، بسیاری از شرکت‌های نفت و گاز مزایای بیشتری مانند مراقبت‌های بهداشتی، مسکن و کمک هزینه حمل و نقل ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

3- مراقبت بهداشتی

بخش مراقبت‌های بهداشتی عمان به دلیل افزایش تقاضا برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی به سرعت در حال رشد است. مشاغلی از قبیل پرستاری و فناوری پزشکی مورد نیاز تمام بیمارستان‌ها و کلینیک‌های عمانی هستند.

فرصت‌های شغلی: بدون شک، مراکز بهداشتی و درمانی عمان به نیروی کار احتیاج دارند. بیمارستان‌های عمان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را به تعداد زیادی استخدام می‌کنند تا تقاضای روزافزون برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی را برآورده کنند. علاوه بر این، فرصت‌هایی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خصوصی وجود دارد.

مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت شغلی: برای پیشرفت در حرفه مراقبت‌های بهداشتی در عمان، داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم بسیار مهم است. در رشته پرستاری و فناوری پزشکی باید دارای مدرک یا دیپلم از یک موسسه معتبر باشید و همچنین مجوز فعالیت در عمان را باید کسب کرد. علاوه بر این، داشتن تجربه در یک نقش مشابه و ‌مهارت‌های ارتباطی خوب نیز می‌تواند به پیشرفت شغلی کمک کند.

حقوق و مزایا: دستمزد متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در عمان بسته به موقعیت شغلی، تجربه و صلاحیت ها متفاوت است. به عنوان مثال، پرستاران حقوقی بین 500 تا 1 هزار و 500 ریال عمانی در ماه درآمد دارند. پزشکان می‌توانند بیش از 4 هزار ریال عمان درآمد در ماه کسب کنند. سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مانند فناوران پزشکی، فیزیوتراپیست‌ها و داروسازان هم می‌توانند انتظار حقوق خوبی داشته باشند.

از کجا کار پیدا کنیم: چندین فرصت شغلی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی در عمان وجود دارد. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند فرصت‌های شغلی را در پورتال‌های شغلی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و وب سایت‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی پیدا کنند. داشتن یک رزومه و کاور لتر مناسب هم در کنار تحقیق کردن می‌توانند در پیدا کردن یک شغل مناسب بسیار کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *