خیز بلند عمانی‌ها برای احداث منطقه آزاد فرودگاه مسقط

هیئت مدیره سازمان عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد (اوپاز)  با صدور فرمان سلطنتی مبنی بر تأسیس شهرک اقتصادی خزائن تقدیر کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این تصمیم به خاطر عزم راسخ دولت عمان برای توسعه اقتصادی و زیرساختی است.

طبق این تصمیم، در راستای ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در باطنه جنوبی، منطقه آزاد خزائن تأسیس می‌شود. این هیئت در خصوص پیشرفت‌های جاری طرح‌های جامع اقتصادی در الروضه در ولایت مهده در استان بریمی صحبت کردند.

در این راستا، این هیئت علاوه بر تاکید بر فرصت‌های ارتباط مستقیمدرجاده‌های منتهی به بنادر صحار و شناص، راه‌های جایگزین حفاظت از خطرات احتمالی سیل را مورد بحث و بررسی قرار داد. هیئت مدیره در مورد هماهنگی‌های موجود از طریق کمیته اجرایی مشترک عمان و عربستان در مورد پروژه منطقه اقتصادی یکپارچه در استان ظاهره توضیحاتی ارائه کرد. علاوه بر این، این جلسه شامل بحث در مورد مکان‌های مرتبط با جاده منتهی به مرزهای خالی از منطقه آزاد بود.

هیئت مدیره سازمان عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد همچنین مشوق‌های قرارداد انتفاع را تصویب و بر ادامه همکاری با استانداری‌های دو منطقه تاکید کرد.

پروژه منطقه آزاد در فرودگاه مسقط

با توجه به پروژه منطقه آزاد فرودگاه بین‌المللی مسقط، هیئت مدیره اوپاز تمدید قرارداد امتیاز شرکت بهره‌بردار (آسیاد) برای مدت 50 سال قابل تمدید را علاوه بر سایر مزیت‌های این قرارداد تصویب کرد.

از سوی دیگر، از خودکارسازی رویه‌ها و تبدیل دیجیتال مطابق با سیستم ارزیابی دولتی برای تحول دیجیتال به دست آمده است، قدردانی شد. یکی از اهداف دولت عمان، کاهش کاغذبازی‌های مرسوم و تسریع در روند انجام امور است.

افزایش پذیرش فناوری‌های جدید و ارائه اطلاعات مکانی بیشتر به سرمایه‌گذاران، تکنیک‌های هوش مصنوعی و هوش تجاری در راستای تبدیل سیستم‌های محیط الکترونیکی پایه الکترونیکی به پلت‌فرم‌های ابری مورد تایید محلی، و ادامه ارتقاء و به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سیستم‌های امنیت اطلاعات یکی از دغدغه‌های اصلی هیئت مدیره محسوب می‌شد.

همچنین هیئت مدیره در جریان برنامه‌های آتی با هدف بهبود و تسریع در مبادلات بین مناطق اقتصادی، مناطق آزاد و شهرهای صنعتی از جمله درگاه خدمات مرکزی و سامانه مدیریت محموله‌ها و کالاها بین مناطق وابسته به اوپاز قرار گرفت.

شایان ذکر است که اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد طی یک فرمان سلطنتی در سال 2020 تأسیس شد تا بر 14 منطقه آزاد اقتصادی و شهرک‌های صنعتی عمان به طور مستقیم نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *