جاه‌طلبی‌های عمان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری خاورمیانه

یک گزارش منتشر شده توسط شرکت بین المللی BMI، نشان می‌دهد که بهبود بخش گردشگری در عمان در سال 2022 قوی‌تر از حد انتظار بوده است و انتظار می‌رود این روند مثبت در سال جاری نیز ادامه یابد.

به گزارش عمان چنس و بر اساس تجزیه و تحلیل BMI، انتظار می‌رود 3.5 میلیون گردشگر بین المللی در سال 2023 از عمان بازدید کنند که نشان دهنده افزایش سالانه 20.8 درصدی نسبت به سال 2022 است. علاوه بر این، انتظار می‌رود میانگین هجوم گردشگران سالانه برای دوره پیش بینی شده 2023 تا 2027 به میزان 7.4 درصد افزایش یابد. این رشد هم به گردشگری تفریحی و هم به گردشگری تجاری مربوط می‌شود که به دلیل قیمت بالای نفت که سرمایه گذاری‌های داخلی را تحریک می‌کند، تقویت شده است.

این گزارش حاکی از آن است که در خاورمیانه، منبع اصلی گردشگران، عمان در سال 2023 خواهد بود و انتظار می‌رود 1.5 میلیون بازدیدکننده از این منطقه داشته باشند. منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپا به ترتیب 606 هزار و 320 هزار گردشگر را به خود جذب خواهند کرد. در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که آفریقا و آمریکا به ترتیب 72 هزار و 72 هزار و 800 بازدیدکننده داشته باشند.

BMI یک سیر صعودی ثابت را برای بخش گردشگری عمان تا سال 2027 و پس از آن پیش بینی می‌کند. این امر با استراتژی تنوع اقتصادی عمان و دستورالعمل‌های چشم‌انداز 2040 عمان مطابقت دارد. این پیش‌بینی‌های مثبت بر اساس تلاش‌های اختصاصی وزارت میراث و گردشگری شامل سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و یک طرح جامع برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر است.

این وزارتخانه در نظر دارد تا پایان سال 2040، حدود 11 میلیون نفر گردشگر به طور سالیانه از عمان بازدید کنند.

جاذبه‌های طبیعی عمان، سایت های میراث تاریخی و فرهنگی، حیات وحش، و موقعیت مناسب، جذابیت این کشور را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، امکانات پیشرفته‌ای مانند فرودگاه بین المللی مسقط، با ظرفیت سالانه 12 میلیون مسافر، و بنادر اعماق دریا که قادر به جابجایی کشتی‌های کروز هستند، زیرساخت های گردشگری کشور عمان را بهبود می‌بخشد.

عمان همچنین از فرصت‌های مختلفی مانند گسترش گردشگری سرگرمی و ماجراجویی، ترویج گردشگری دریایی و تقویت روابط با ارائه دهندگان خدمات تعطیلات بهره می‌برد. استفاده روزافزون از پلتفرم‌های دیجیتال برای تسهیل رزرو تعطیلات و بخش رو به رشد کشتی‌های کروز نیز آینده امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

افزایش خیره‌کننده 126.7 درصدی پروازهای بین‌المللی از اول ژانویه تا 25 ژوئن 2023 به عمان نیز حاکی از استقبال گردشگران به این کشور هستند.

این شاخص‌ها بینش‌های ارزشمندی را درمورد روندهای بازار، عملکرد بخش گردشگری عمان در سطح جهانی و محلی و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی ارائه می‌دهند. این وزارتخانه اعلام کرد که آنها همچنین به ارتقای بخش گردشگری، بهبود عملکرد آن و جذب سرمایه گذاری کمک می‌کنند که همه این‌ها بر روی اقتصاد این کشور تأثیر مثبت دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *