آمادگی جبل اخضر برای جشنواره گردشگری 2023

فرمانداری داخلیه اعلام کرد که دومین دوره جشنواره گردشگری در ولایت جبل اخضر از سوم تا نوزدهم آگوست برگزار می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، جبل اخضر یک مقصد توریستی محبوب، دارای آب و هوای معتدل تابستانی و زمستان سرد است که آن را به یک مرکز ایده آل برای اکوتوریسم و جویندگان ماجراجویی تبدیل می‌کند. این منطقه به بازدیدکنندگان تجربه‌ای همه‌جانبه با پیاده روی در طبیعت و در وادی‌ها، کوهنوردی و کاوش در غار ارائه می‌دهد.

این رویداد که به عنوان جشنواره گردشگری جبل اخضر شناخته می‌شود، توسط دفتر فرماندار داخله و دفتر والی جبل اخضر برگزار می‌شود. هدف آن تمرکز بر پتانسیل توریستی متمایز جبل اخضر، ترویج گردشگری داخلی و جذب جمعیت‌های مختلف بازدیدکننده است.

یکی از مسئولان دفتر فرماندار داخله اعلام کرد که در این جشنواره انواع فعالیت ها و رویدادها به نمایش گذاشته می‌شود که اهمیت فصل محلی انار را برای جامعه برجسته می‌کند. همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، میراث فرهنگی، سرگرمی و ماجراجویی در این جشنواره ارائه می‌شود.

در این جشنواره بسیاری از نهادها در بخش‌های دولتی، خصوصی و مدنی شرکت خواهند کرد. همچنین، بستری برای مشارکت کارآفرینان و صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط فراهم می‌شود.

هم راستا با اهداف چشم انداز عمان 2040، این جشنواره بر ارتقای رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی متوازن در سراسر استان متمرکز است. افزایش درآمد ملی، افزایش اشغال هتل‌ها و حمایت از خانواده‌های مولد در جبل اخضر از جمله اهداف اصلی جشنواره به شمار می‌روند.

در جولای 2022، وزارت دفاع به نمایندگی از ارتش سلطنتی عمان و وزارت میراث و گردشگری توافقنامه‌ای را برای آموزش افراد در زمینه گردشگری ماجراجویی امضا کردند. این تلاش مشترک با هدف تبدیل مرکز آموزش ماجراجویی ارتش سلطنتی عمان به مکانی برای آموزش در سیستم‌های امنیتی و ایمنی گردشگری ماجراجویی است.

به گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات، جبل اخضر در سال 2022 پذیرای بیش از 208 هزار بازدیدکننده بود که این آمار حاکی از افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *