جاذبه‌های گردشگری پنهان عمان + عکس

عمان، با مناظر متنوع و میراث فرهنگی غنی، جاذبه‌های پنهان متعددی را در خود جا داده است. حتی در فصل تابستان، می‌توان به مناطق خنک عمان سفر کرد و از هیاهوی زندگی شهری دوری جست.

به گزارش عمان چنس، از سال 2021 تا کنون، تعداد گردشگران خارجی در عمان افزایش پیدا کرده است و به همین خاطر، خیلی‌ها به دنبال یافتن گنج‌های پنهان گردشگری در این کشور هستند. در ادامه این مطلب، به جاذبه‌های ناشناخته گردشگری کشور عمان اشاره می‌شود:

1- وادی شاب: این دره حدود 2 ساعت از مسقط فاصله دارد. عاشقان طبیعت استخرهای فیروزه ای رنگ، آبشارهای منحصربه‌فرد و پوشش گیاهی سرسبز آنجا را بسیار دوست دارند. برای اینکه به استخرهای طبیعی برای شنا کردن برسید، باید اندکی به پیاده‌روی ماجراجویانه بپردازید.

2- جبل اخضر: این رشته کوه که به کوه سبز هم شهرت دارد، بهشت پنهان عاشقان گردشگری در دل طبیعت و ماجراجویی است. زمین ناهموار آنجا برای ورزش و پیاده‌روی بسیار مناسب است. مزارع پلکانی و دهکده‌های باستانی در جبل اخضر، یادآور تمدن کهن در این منطقه است. آب و هوای این ناحیه بسیار خنک است.

3-  منطقه حفاظت از لاک پشت‌های اقیانوس هند: ذخیره‌گاه لاک‌پشت‌های رأس‌الجنز یکی از منحصربه‌فردترین زیستگاه‌های دنیا است که در سواحل شرقی عمان واقع شده است. در این منطقه، از لاک‌پشت‌های سبز در خطر انقراض محافظت می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند روند تخم‌گذاری لاک پشت‌ها را در شب مشاهده کنند.

4- رستاق: این شهر تاریخی در منطقه باطنه قرار دارد و به خاطر قلعه‌های باستانی و چشمه‌های آب گرمش به شهرت رسیده است. قدمت قلعه رستاق به دوران قبل از اسلام باز می‌گردد. همچنین، چشمه‌های آب گرم عین الکسفه و عین الثواره در رستاق هم بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفه است.

5- روستای وکان: این روستا در دل رشته کوه‌های حجر واقع شده است و نماد بارزی از زندگی بادیه‌نشین‌های عمانی به شمار می‌رود. جاده‌ کوهستانی پرپیچ‌وخم، مزارع پلکانی، خانه‌های سنگی و محیط گرم روستایی، از وکان یک جاذبه گردشگری به وجود آورده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *