هبطه؛ میراث کهن مردم عمان

مردم عمان همزمان با فرا رسیدن اولین روز ذی الحجه برای عید قربان آماده می‌شوند. بازارهای سنتی، سوق‌ها و اماکن عمومی معمولاً قبل و هنگام برگزاری اعیاد مذهبی بسیار پررفت‌وآمد هستند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، مردم عمان در عید قربان تمایل زیادی به خریدن حیوانات برای قربانی کردن با قیمت مناسب دارند.

بازارهایی تحت عنوان هبطه فرصتی طلایی برای پرورش دهندگان گوسفند، گاو و شتر و سایر فروشندگان است تا بتوانند دام‌های خود را به قیمت مناسب بفروشند. المناداه روشی سنتی برای خرید و فروش کالا و دام در عمان محسوب می‌شود. این مناقصه سنتی بین فروشندگان و خریداران است.

بازار هبطه برای کودکان عمانی حس بسیار فرح‌بخشی دارد، چون آن‌ها می‌توانند شیرینی، لباس و اسباب بازی بخرند. کودکان معمولاً با لبخندی بر صورت از بازار هبطه خارج می‌شوند.

روز هفتم و هشتم ذی الحجه اوج حبطه محسوب می‌شود، چون عمانی‌ها شاهد حضور گسترده همه اقشار جامعه برای جشن قربانی هستند. مردان و زنان اغلب لباس، خنجر و جواهرات خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

در سال های اخیر سازمان توسعه بنگاه های کوچک و متوسط اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های محصولات داخلی در این رویداد پرطرفدار کرده است. هدف این سازمان حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط، صنعتگران و خانواده‌های تولیدگر در برخی از استان‌های عمان است. این نمایشگاه‌ها به احیای تجارت کمک کرده است.

شایان ذکر است که مردم عمان معمولاً بازار هبطه را در اعیاد و تعطیلی‌ها مذهبی از صبح تا غروب آفتاب برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *