اقامه نماز عید قربان با حضور سلطان هیثم

عمان روز چهارشنبه اولین روز عید قربان (1444 هجری قمری) را جشن گرفت. سلطان هیثم بن طارق  نماز عید قربان را در مسجد سید تاریک بن تیمور در ولایت سیب، استان مسقط اقامه کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این نماز به امامت دکتر محمد سعید المعماری وزیر اوقاف و امور دینی اقامه شد که خطبه عید قربان را ایراد و آن را با سپاس از عنایات خداوند متعال و دعای خیر بر رسولش حضرت محمد(ص) آغاز کرد.

در این خطبه بر مفهوم امنیت و توسعه تاکید شد. خطبه با استناد به آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد که بزرگترین هدف در زندگی، امنیت وطن و آرامش روح است. وی خاطرنشان کرد: زیارت در ماه‌های پربرکن سال یک توسل نمادین به ایمنی است و بیانگر آن است که توسعه وطن بر ستون امنیت و ثبات استوار است.

طبق قرآن کریم، امنیت بر رونق اقتصادی ارجحیت دارد، هر چند هر دو مهم و هر دو لازم است. بنابراین دستیابی به ثبات به عنوان یک منافع عمومی بر منافع افراد اولویت دارد. همچنین، بر این موضوع تأکید شد که با دستیابی به ایمنی، دل‌ها با هم متحد و هماهنگی اجتماعی تقویت می‌شود.

در این خطبه بر این نکته تاکید شد که ایام حج مظهر تجدید شکر نعمتهای الهی و مظهر وحدت و نفی تفرقه و اختلاف است. از سوی دیگر، استدلال شد که با این پایبندی به بند ایمان به خدا، مراقبت افراد بر ساخت و ساز و بازسازی متمرکز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خطبه عید به این نتیجه رسید که چون زندگی اجتماعی مبتنی بر اختیارات و مشارکت است، ثبات و سعادت یک ملت جز با اطاعت از حاکم و اجتماع حول رهبری حاصل می‌شود.

پس از اقامه نماز، تمام اعضای خاندان سلطنتی و وزرا به نزد سلطان هیثم آمدند تا عید را به او تبریک بگویند.

پس از خروج سلطان هیثم از مسجد، 21 گلوله از توپخانه به مناسبت فرا رسیدن عید قربان شلیک شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *