جاذبه‌های گردشگری تابستانی در عمان

همزمان با نزدیک شدن به عید قربان و قرار گرفتن در تعطیلات تابستانی، شهروندان و ساکنان کشور عمان خود را آماده لذت بردن از این تعطیلات می‌کنند. برخی به یک سفر خارجی برای فرار از گرمای عمان فکر می‌کنند. هر چند، عمان هم جاذبه‌های گردشگری خوش آب و هوای پنهانی دارد که نمی‌توان به آسانی از آن‌ها گذشت. عمان جاذبه‌های گردشگری و تاریخی پنهان متعددی دارد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، عمان، کشوری پر برکت با زیستگاه‌ها و مناظر خارق العاده، طیف متنوعی از شگفتی‌هاای طبیعی را در خود جا داده است. سواحل بکر، صخره‌های مرجانی جذاب، رشته کوه‌های جذاب و شن‌های منحصربه‌فرد بخشی از جاذبه‌های این کشور عرب‌زبان محسوب می‌شوند.

ضلکوت

برای آن دسته از گردشگرانی که خواهان کسب آرامش در یک فضای سرسبز مشابه با صلاله هستند، توصیه می‌شود به ضلکوت بروند. ضلکوت در غرب صلاله و در استان ظفار واقع شده است. این منطقه دارای توپوگرافی استثنایی است که از یک طرف قله‌های کوهستانی سرسبز و از طرف دیگر سواحل دلربا مشرف به دریای عرب دارد. غارهای طبیعی متعددی هم در دل کوه‌های سرسبز ضلکوت واقع شده‌اند.

جبل اخضر

بسیاری از نقاط عمان در حال حاضر آب و هوای گرم و شرجی دارد. با این حال، منطقه جبل اخضر که به کوه سبز هم شهرت دارد، بسیار خوش آب‌وهوا و دمای آنجا به 20 تا 30 درجه سانتی گراد می‌رسد. وادی‌ها و باغ‌های این منطقه بسیار پربازدید هستند. محصولاتی مثل زردآلو، آلو، انجیر، انگور، سیب، گلابی، بادام، گردو و زعفران در این منطقه به دست می‌آید. فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر انارهای خاص جبل اخضر را امتحان کنید.

جبل شمس

جبل الشمس که به کوه خورشید شهرت دارد، بلندترین قلعه عمان محسوب می‌شود و ارتفاعی حدود 3 هزار متر دارد. پایین رشته کوه‌های جبل اخضر هوا نسبتاً گرم است، اما هر قدر که بالاتر بروید، دمای هوا هم پایین‌تر می‌آید. جبل الشمس تنها دو ساعت با مسقط فاصله دارد. گردشگرانی که خواهان ماجراجویی و آرامش هستند، حتماً از این مکان بازدید کنند. پیاده‌روی، کوهنوردی و شنا را می‌توان در این منطقه انجام داد.

جبل هاط

جبل هاط در دل یک روستانی کوهستانی در شمال رشته کوه‌های دیدنی حمرا واقع شده است. این کوه به حدود 2 هزار متر می‌رسد. جاده شنی و خاکی جبل هاط بر جذابیت گردشگری ماجراجویانه آن می‌افزاید. توصیه می‌شود ترجیحاً با خودروهای مجهز و آفرود به جبل هاط بروید.

مسندم

مسندم، شمالی‌ترین استان عمان، منظره‌ای درام را به نمایش می‌گذارد که همه بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. مسندم که در مرز امارات متحده واقع شده است، آبدره‌های شگفت‌انگیز و کوه‌های باشکوهی به ارتفاع 2 هزار متر دارد. مسندم یکی از بهترین نقاط برای غواصی در جهان محسوب می‌شود. طولانی‌ترین زیپ لاین جهان هم بر فراز آب‌های در مسندم قرار دارد.

موزه عمان در گذر زمان

برای کسانی که مشتاق هستند تاریخ و فرهنگ غنی عمان را بررسی کنند، حتماً از موزه تازه تاسیس عمان در گذر زمان بازدید داشته باشند. این موزه تنها 1 ساعت و 40 دقیقه با مسقط و 20 دقیقه با نزوی فاصله دارد. این موزه انتقال عمان را از گذشته باشکوه خود به حال و به آینده‌ای روشن به نمایش می‌گذارد. در سرتاسر این موزه، نمایشگرهای سه‌بعدی و بلندگوهای صوتی واقع شده‌اند و تجربه‌ای خاص به مخاطب منتقل می‌کنند.

وادی بنی خالد

اگر به دنبال استخرهای طبیعی برای غلبه بر گرمای سوزان تابستان هستید، حتماً به وادی بنی خالد بروید. استخرهای آب طبیعی زمردی که در احاطه درختان نخل قرار دارد، بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کنند. برخلاف سایر وادی‌ها که در تابستان خشک می‌شوند، وادی بنی خالد جریان آب ثابتی را در طول سال حفظ می‌کند. به همین خاطر، در تمام ایام سال می‌توان از وادی بنی‌خالد دیدن کرد.

 

ساحل ال اشخاراه

ساحل ال اشخاراه با شن‌های طلایی و تنوع زیستی بالایی از پرندگان، یکی از آرامش‌بخش‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان محسوب می‌شود. ر طول فصل باران‌های موسمی در ظفار، دمای هوا در این منطقه همچنان پایین و خنک باقی می‌ماند. ال اشخاراه یکی از بهترین گزینه‌ها برای فرار از گرما و هیاهوی مسقط است.

جزیره مصیره

اگر علاقه‌مند به انجام ورزش‌های آبی هستید، تیم عمان چنس جزیره مصیره را به شما پیشنهاد می‌کند. غالب جمعیت این جزیره را ماهیگیران، کشاورزان و صنعتگرانی تشکیل می‌دهد که امرار معاش‌شان از طریق همین جزیره صورت می‌گیرد. ساحل جزیره و اطراف آن به دلیل فراوانی میگو، خرچنگ و سایر غذاهای دریایی بسیار پربازدید است. در طول تابستان، معمولاً نسیم خنکی می‌وزد و فضا را برای موج‌سواری و کایب‌بردینگ آماده می‌کند.

وادی میبام

وادی میبام یکی از معدود وادی‌های عمان است که به راحتی می‌توان به آنجا و فضای سرسبز اطرافش دسترسی پیدا کرد. وادی میبام که در انتهای تیوی و کمتر از دو ساعت از مسقط فاصله دارد، در فلات سلمه واقع شده است. محیط سرسبز و استخرهای طبیعی عمیق این بهشت پنهان، تجربه‌ای دلنشین برای گردشگران رقم می‌زند.

قلعه حزم

قلعه الحزم، جواهری کمتر شناخته شده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن است. این بنا که سبک معماری اسلامی دارد، در سال 1708 و در زمان سلطنت الیعاربه ساخته شده است. قلعه حزم به قدری اهمیت دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در داخل قلعه، بازدیدکنندگان می‌توانند از اتاق‌های جذاب، اتاق‌های مخفی، زندان‌ها و موزه دیدن کنند. در موزه قلعه حزم، انواع ادوات جنگی از قبیل توپ، تفنگ‌های قدیمی، خنجر و سایر مصنوعات قرن هجدهم به نمایش گذاشته می‌شود که نگاهی اجمالی به تاریخ شگفت‌انگیز عمان دارد.

این مقاصد خارق العاده نوید تعطیلات پر از ماجراجویی، آرامش و کاوش‌های فرهنگی را به هر گردشگری می‌دهد.

چه به دنبال آب و هوای خنک باشید و چه بخواهید از مناظر طبیعی یا آثار تاریخی دیدن کنید، عمان همه چیزی برای عرض اندام دارد. پس چمدان‌هایتان را ببندید، روح ماجراجویی را در آغوش بگیرید و برای ساختن خاطراتی ماندگار در عید قربان و تابستان راهی سفر عمان شوید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *