آگهی مناقصه مشاوره‌ تجاری در عمان

سازمان عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد (OPAZ) در حال آماده سازی برای یک مطالعه کلیدی است که به دنبال تقویت رقابت قطب‌های صنعتی، اقتصادی و تولیدی توزیع شده در سرتاسر عمان است و در حال حاضر تحت این مسئولیت گسترده فعالیت می‌کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این اقدام با هدف تقویت موقعیت عمان به عنوان “مقصد سرمایه گذاری منتخب” صورت می‌گیرد. قرار است طرح‌هایی برای ایجاد یک منطقه اقتصادی یکپارچه در استان ظاهره انجام شوند. این طرح‌ها مجموعاً مساحتی بالغ بر 388 کیلومتر را در بر می‌گیرند.

اوپاز همچنین قصد دارد یک منطقه ویژه اقتصادی در الروضه و اولین منطقه آزاد فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی مسقط را تأسیس کند. به علاوه، گروه مداین که وابسته به اوپاز است، قصد دارد شهرک‌های صنعتی جدیدی در ماها، عبری، المدیبی و ثمریت بسازد.

در همین راستا، اوپاز در حال مطالعه بر روی شاخص‌ها و محرک‌های لازم برای ایجاد رقابت است تا در نهایت، چشم‌انداز عمان 2040 محقق شود.

اوپاز که در سال 2020 تأسیس شد، قرار است نقش محوری در بازاریابی‌های عمان داشته باشد و خود را به عنوان مقصدی برای سرمایه گذاری‌های صنعتی و اقتصادی معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

دسترسی عمان به آب‌های دریای عمان، دریای عرب و اقیانوس هند باعث ایجاد پتانسیل بالا در این شرکت برای جذب سرمایه‌گذار شده است. برای این منظور، سازمان اوپاز به دنبال برجسته کردن موقعیت جغرافیایی استراتژیک عمان در پیوند شرق و غرب است که بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی را به هم متصل می‌کند.

همچنین زیرساخت‌های بندری، حمل‌ونقل و لجستیک پیشرفته، تسهیل جذب سرمایه‌گذار خارجی و تضمین برای بازگشت صد در صدی سودهای حاصله، سرمایه‌گذاری و رژیم‌های مالیاتی مناسب برای کسب‌وکار عمان را به عنوان مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند.

سرمایه گذاری‌های انباشته در هاب‌های تحت نظارت اوپاز تا پایان سال 2022 بالغ بر 15.2 میلیارد ریال عمانی بود. حدود 3 هزار و 250 پروژه در مراکز تحت نظارت اوپاز در حال بهره‌برداری است که این امر، باعث اشتغال‌زایی برای بیش از 75 هزار نفر می‌شود.

آخرین مهلت ارسال پیشنهادات برای شرکت در مناقصه شماره به اوپاز، 26 جولای 2023 است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *