امکان دریافت آنلاین مجوز فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان

اداره کل مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان (اوپاز) در منطقه آزاد صحار، خدمات صدور مجوز خودکار فعالیت‌های اقتصادی را از طریق درگاه اینوست ایزی در منطقه راه اندازی کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور،این سرویس در کارگاهی با حضور تعدادی از کارکنان اوپاز و نمایندگانی از وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری، منطقه آزاد صحار و سایر طرف‌های ذیربط راه‌اندازی شد.

این اقدام در راستای توسعه برنامه‌های اقدام پایدار در چارچوب برنامه‌های مستمر این سازمان برای توسعه سرمایه‌گذاری از طریق تحول دیجیتال است.

سرمایه‌گذاران اکنون می‌توانند مجوز شروع فعالیت‌های خود و مجوز محیط‌زیست را به‌طور خودکار در عرض تنها 5 دقیقه دریافت کنند و شرایط و کنترل‌های مشخص‌شده برای هر نوع کسب‌وکار را به صورت دیجیتالی امضا کنند.

همچنین طرح اوپاز با هدف یکسان سازی رویه ها برای دریافت خدمات ارائه شده توسط مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد از طریق درگاه های آنلاین خود برای سرمایه گذاران و سایر ذی نفعان از طریق فروشگاه یک طرفه است.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران می‌توانند درخواست خود را برای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد از طریق درگاه خدمات الکترونیکی هر منطقه ارسال کرده و درخواست‌ها را نیز پیگیری کنند. این پورتال سرمایه گذاران را قادر می‌سازد اسناد مورد نیاز را پیوست و پرداخت الکترونیکی را پردازش کنند. از این رو، کارکنان هر منطقه تجاری از زمان دریافت درخواست‌ها تا تکمیل تاییدیه نهایی برای کلیه معاملات، درخواست‌ها را دریافت کرده و تاییدیه‌های لازم را بررسی می‌کنند.

اوپاز در حال برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سرمایه‌گذاری با یکپارچه‌سازی رویه‌های یک مرحله‌ای در مناطق اقتصادی و آزاد به عنوان تلاشی برای تکمیل تلاش‌های مستمر خود برای جذب سرمایه‌گذاری‌های مختلف در مناطق تابعه خود است.

این امر همچنین به تسریع روند معاملات سرمایه گذاران کمک می‌کند، چون کاغذبازی‌ها بسیار کم و بیشتر کارها به صورت دیجیتالی انجام می‌شوند. اوپاز پیش از این خدمات، صدور مجوز خودکار را در منطقه ویژه اقتصادی دقم و منطقه آزاد صلاله ارائه کرده بود.

آدرس سایت دریافت مجوز خودکار فعالیت‌های اقتصادی به شرح زیر است:

www.investeasy.gov.om

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *