وضعیت آخرین پروژه‌های کلان عمرانی در مسقط

شرکت توسعه گردشگری عمان (عمران) تاکید کرده است که کار بر روی چندین پروژه با سرعتی ثابت در حال پیشرفت است و هر پروژه، در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.

به گزارش عمان چنس، عمار الخاروسی، مدیر توسعه پروژه‌ها در گفت‌وگو با عمان آبزرور، گفت: «ما در حال حاضر در حال کار بر روی طرح جامع پروژه شهر پایدار یتی از گل سرسبد “نیکی ریزورت” هستیم که اوایل سال آینده برای مهمانان آماده می‌شود.»

این اقامتگاه دارای 140 اتاق هتلی و 30 ویلا و مجموعه‌ای از امکانات از جمله باشگاه ساحلی، انواع رستوران  و استخرهای شنا با منظره پانوراما و منحصر به فرد خواهد بود.

شهر پایدار یتی در فاز 1 طرح جامع توسعه گردشگری یتی بنا می‌شود.

این پروژه در سه فاز در زمینی به مساحت 3.5 میلیون متر مربع شامل واحدهای مسکونی ویلایی با مساحت متوسط، خانه های شهری و آپارتمان های کم متراژ توسعه می‌یابد.

اقامتگاهی موسوم به «چهار فصل» در بندر الروضه یکی دیگر از پروژه‌های بلندمدت است که در مرحله طراحی قرار دارد. در قالب این پروژه، 200 واحد تجاری جدید هم تا پایان سال 2026 احداث می‌شوند.

پروژه هتل سه ستاره ایبیس توسط این شرکت فرانسوی در مرحله ساخت قرار دارد و برای پارک تجاری یک ساختمان در حال ساخت و سه ساختمان دیگر در مرحله طراحی هستند.

گروه عمران همچنین با مقامات دیگر استان‌ها برای توسعه امکانات گردشگری همکاری می‌کند و یکی از موارد مورد انتظار پارک موضوعی با کلاس جهانی در منطقه برکه است که توسط گروه اساس پایه‌ریزی شده است و گروه عمران یکی از سهامداران است.

مدینه‌العرفان در مرکز مسقط یکی از پروژه‌های دیگر است که زمینه مهاجرت افراد زیادی را به پایتخت عمان فراهم خواهد کرد.

حی الشرق در یک پارک تفریحی و سرگرمی خوشه‌ای به مساحت 1.5 میلیون متر مربع افتتاح خواهد شد که پارک موضوعی یکپارچه، پارک‌های آبی و حیات وحش، یک مرکز سوارکاری، و یک مرکز سرگرمی و همچنین مناطق تجاری دارد. هتل و منطقه مسکونی هم در حی الشرق در نظر گرفته شده است.

پروژه زیپ لاین در مسندم بخشی از گردشگری ماجراجویی عمان است و در سایر مناطق عمان نیز شاهد طرح‌های این چنینی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *