امضای قرارداد استخراج معدن پتاس در عمان

مهندس سلیم العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی عمان، دیروز قرارداد امتیازی را با دکتر ناصر العرامی، رئیس شرکت منابع معدنی سندباد در مورد اکتشاف و استخراج سنگ معدن پتاس در در ام الصمیم در عمان امضا کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این قرارداد به شرکت منابع معدنی سندباد امکان اکتشاف و استخراج سنگ معدن پتاس در این منطقه را می‌دهد. پتاس یک کود مهم است که برای بهبود عملکرد محصول استفاده می‌شود. منطقه ام الصمیم دارای ذخایر غنی پتاس است. این توافقنامه به توسعه صنعت معدن در عمان و ایجاد شغل برای مردم محلی کمک می‌کند.

شرکت عمانی سندباد در اکتشاف و استخراج مواد معدنی تخصص دارد. این شرکت در چندین پروژه معدنی در عمان از جمله استخراج معدن مس مشارکت داشته است.

معادن پتاس ام الصمیم در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 کیلومتر مربع در مرز بین عمان و عربستان سعودی واقع شده‌اند. ام الصمیم یکی از بزرگترین نمکزارهای کشور عمان است و اخیراً برای ارزیابی مناسب بودن آن برای تولید کلرید پتاسیم مورد بررسی قرار گرفته است.

این توافقنامه به توسعه صنعت معدن در عمان و ایجاد شغل برای مردم و همچنین به افزایش تولید پتاس که یک کود مهم برای بهبود عملکرد محصول است کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بخش معدن اولویت استراتژی تنوع اقتصادی عمان است و دولت این کشور اقدامات متعددی را برای جذب سرمایه گذاری و ارتقا و رشد این بخش انجام داده است. عمان علاوه بر پتاس دارای ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی دیگر از جمله مس، طلا و گچ است که فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری و رشد در این حوزه فراهم می‌کند.

امضای قرارداد امتیاز بین وزارت انرژی و مواد معدنی و شرکت منابع معدنی سندباد یک تحول مثبت برای بخش معدن عمان است. این پروژه قابلیت ایجاد شغل، درآمدزایی و کمک به رشد اقتصادی کشور را دارد. همچنین تعهد دولت به توسعه بخش معدن و تنوع بخشیدن به اقتصاد را بیشتر نمایان می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *