بیش از 90 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در عمان

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در تلاش برای تشویق استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و کاهش انتشار کربن، 90 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی را در سراسر عمان نصب کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، یکی از مقامات این وزارتخانه با اعلام نصب ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی اظهار داشت: «هدف ما ارائه طیف وسیعی از راه حل‌های حمل و نقل پایدار و کمک به توسعه زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی در عمان، همسو با برنامه ملی برای دستیابی به تولید کربن صفر تا سال 2050 است.»

از 90 ایستگاه، 48 ایستگاه دارای موقعیت استراتژیک در استان مسقط، از جمله در بزرگراه‌ها و مناطق عمومی هستند. از این تعداد، 18 ایستگاه در بوشر، دو ایستگاه در مسقط، شش ایستگاه در مطرح و 22 ایستگاه در السیب واقع شده‌‌اند.

ده ایستگاه شارژ وسیله نقلیه برقی در باطنه شمالی واقع شده است که شامل موارد زیر است: یکی در صحار و دیگری در شناس، دو ایستگاه در لیوا و صحام و چهار ایستگاه در سویق.

استان داخله هم هشت ایستگاه دارد که هفت ایستگاه در نزوا و یک ایستگاه در منطقه منح واقع شده است.

استان الوسطی هم چهار ایستگاه دارد که سه ایستگاه در حیما و یک ایستگاه در دقم واقع شده است.

استان ظفار 1 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی دارد که چهار ایستگاه در ثمریت، سه ایستگاه در مقشین و پنج ایستگاه در صلاله واقع شده است.

بیشتر بخوانید:

استان‌های مسندم، بوریمی، ظاهره و شرقیه جنوعمانبی هم هر کدام یک ایستگاه دارند. همچنین، در اقصی نقاط مناطق مرزی عمان هم چهار ایستگاه شارژ خودروی برقی تعبیه شده است.

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان به شکل فعالانه با بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت‌ها و آماده ساختن آن برای خودروهای برقی همکاری می‌کند. با نصب این ایستگاه‌های شارژ، عمان گام مهمی در جهت ترویج حمل و نقل پایدار و تشویق به استفاده از خودروهای الکتریکی در سراسر کشور برداشته است.

دولت عمان قصد دارد تا پایان سال 2023، بیش از 140 ایستگاه شارژ خودروی برقی بیشتری را افتتاح کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *