احداث مرکز قرنطینه میگو در برکا

وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آب روز چهارشنبه یک مرکز پرورش و قرنطینه میگو را در برکا تحت حمایت دکتر سعود بن حمود الحبسی، وزیر کشاورزی، شیلات و منابع آب افتتاح کرد. این پروژه با همکاری وزارتخانه مذکور و سازمان توسعه شیلات عمان انجام می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، مرکز ملی قرنطینه میگو که با هزینه‌ای بیش از 600 هزار ریال عمانی ایجاد شده است، مساحتی بالغ بر 6 هزار متر مربع دارد. تخمین زده می‌شود این مرکز ظرفیت تولید 16 هزار جفت میگو را به طور سالیانه داشته باشد.

هدف اولیه این مرکز دریافت محموله‌های وارداتی میگو، تحت نظارت و بازرسی برای کسب اطمینان از عاری بودن از بیماری‌های احتمالی و حفظ کیفیت محصول قبل از انتقال آن‌ها به مزارع است.

قرنطینه‌ها با بازرسی محموله‌های وارداتی، حصول اطمینان از رعایت الزامات بهداشتی بین المللی و بومی و جلوگیری از گسترش بیماری‌ها به مزارع عمان، خط مقدم دفاع در برابر بیماری‌های فرامرزی و شایع هستند.

بیشتر بخوانید:

مهندس یعقوب خلفان البوسعیدی، معاون وزیر در امور منابع ماهی در وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آب، بر رشد سریع بخش آبزی پروری در سطح جهان تأکید و شکاف عرضه تقاضای قابل توجهی را در حدود 40 میلیون تن در دو دهه آینده پیش بینی کرد.

وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آب نقش حیاتی در توسعه و تحریک بخش آبزی پروری ایفا می‌کند. طی سال گذشته، عمان 3 هزار و 500 تن میگو به ارزش 7 میلیون ریال تولید کرد.

این مرکز شامل سه ساختمان مجزا است که هر کدام قابلیت نگهدار 700 میگو را دارند.

شایان ذکر است که آزمایشگاه‌های اختصاصی هم در این مرکز قرار دارند و طراحی آنجا به نحوی بوده است تا بتوان پاسخ تقاضای روبه‌رشد این صنعت را در داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *