آغاز فاز ابتدایی ساخت شهر هوشمند سلطان هیثم

وزارت مسکن و شهرسازی، همراه با چندین نهاد دولتی و خصوصی، طی مراسمی که عصر سه شنبه در خانه اپرای سلطنتی مسقط برگزار شد، قراردادهای متعددی را برای توسعه فاز اول شهر سلطان هیثم امضا کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، قرار وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری وزارت بهداشت مرکز ملی سلامت زنان و کودکان را به ارزش 90 میلیون ریال و با 500 تخت افتتاح کند.

وزارت مسکن و شهرسازی توافقنامه‌ای به ارزش 6 میلیون ریال برای ایجاد یک مجتمع توانبخشی برای افراد دارای معلولیت امضا کرد.

علاوه بر این، یک کالج فنی پیشرفته به ارزش 5 میلیون ریال با همکاری وزارت آموزش عالی، تحقیقات علمی و نوآوری و دانشگاه ملی ایجاد خواهد شد که پذیرای 1 هزار و 500 دانشجو است.

همچنین، توافقنامه‌ای برای امکان پیاده‌سازی فناوری‌های شهر هوشمند با همکاری وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات با هزینه کلی 10 میلیون ریال حاصل شد.

مشاور املاک آریان و همچنین مشاور املاک الابرار در توسعه املاک و مستغلات شهر هوشمند سلطان هیثم نقش مهمی ایفا کرده‌اند. مشاور املاک آریان توافقنامه‌ای به ارزش 327 میلیون ریال برای پوشش منطقه 9 و 6 با وسعت بیش از 1.2 میلیون متر مربع به امضا رساند. مشاور املاک الابرار نیز قراردادی به ارزش 208 میلیون ریال برای پوشش منطقه 10 به وسعت 910 هزار متر مربع با همکاری بانک مسکن عمان منعقد کرد.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر، قراردادهایی با بانک مسقط، اهلی، بانک عمان عرب، بانک ملی عمان، بانک بین‌المللی صحار، بانک اسلامی صحار، بانک ظفار و بانک اسلامی العز منعقد شد.

در این قراردادها وام مسکن با تخفیف با نرخ سود 3.4 درصد ارائه می‌شود که حداقل 150 نفر از بانک مسقط و 100 نفر دیگر از سایر بانک‌های مذکور وام دریافت می‌کنند.

شرکت پهنای باند عمان، گروه ITHCA، و شرکت برج‌های عمان (عمان تاورز) توافق‌نامه‌هایی به ارزش 5 میلیون ریال برای تامین مالی و ایجاد زیرساخت شبکه پهنای باند در این شهر امضا کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *