مصوبه دولت عمان برای تعیین استاندارد خودروهای برقی

وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری در تاریخ 1 می 2023، با در نظر گرفتن مشخصات استاندارد خلیج‌فارس الزامات فنی خودروهای برقی به عنوان یک استاندارد الزام آور در عمان ، را آغاز خواهد کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، طبق اعلام این وزارتخانه، تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزم به ارائه گواهی مورد تأیید سازمان استاندارد خلیج فارس به عنوان شرط عرضه خودروهای برقی جدید هستند. شرکت‌های سازنده خودروهای برقی مقررات فنی این محصول را اعمال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مهندس یعقوب بن صالح السعدی، مهندس مکانیک در بخش انطباق اداره کل استانداردها در وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری گفت: «هدف ما ایجاد یک استاندارد جدید است. قطعات یدکی خودروهای برقی، کارگاه‌های خدمات تعمیر و نگهداری، نیروی کار ماهر ملی، فناوری پیشرفته و ایستگاه‌های شارژ خودرو، باید در راستای بومی سازی صنایع مدرن و تقویت زنجیره تامین باشند.»

یکی از اهداف بلندمدت دولت عمان، گذار از خوردوهای دارای سوخت فسیلی و تکیه بر انرژی‌های تجدیدپذیر است. اقتصاد سبز سرلوحه کار دولت عمان است. دولت عمان از هیچ گونه تلاشی برای دستیابی به آرمان تولید کربن صفر در این کشور فروگذار نیست. از سوی دیگر، ایمنی خودروهای الکتریکی باید به تأیید دولت عمان برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *