بانک جهانی گزارش داد: بندر صلاله دومین بندر کانتینری برتر در خاورمیانه

بر اساس «شاخص عملکرد بنادر کانتینری بازار جهانی» توسط بانک جهانی و اس‌اندپی، بندر صلاله دومین بندر کارآمد کانتینری در خاورمیانه است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این شاخص نشان می‌دهد که بنادر در خاورمیانه و شرق آسیا بهترین واکنش را به رشد حجم سنگین بارها و نوسانات خدمات ناشی از تأثیرات همه‌گیری جهانی نشان دادند.

این گزارش فاش کرد که بنادر خاورمیانه چهار رتبه از پنج رتبه برتر را در ویرایش دوم شاخص جهانی عملکرد بندر کانتینری بانک جهانی و اس‌اندپی به خود اختصاص دادند.

شاخص عملکرد بنادر کانتینری یک شاخص قابل مقایسه از عملکرد بندر کانتینری جهانی است که به عنوان یک نقطه مرجع برای سهامداران کلیدی در اقتصاد جهانی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این رتبه بندی بر اساس زمان مورد نیاز کشتی‌های بنادر برای تکمیل بار کاری در طول سال 2021 است، سالی که شاهد ازدحام بی سابقه و اختلال در زنجیره تامین جهانی بودیم.

در این شاخص، بندر ملک عبدالله عربستان سعودی در صدر بنادر کانتینری دنیا و خاورمیانه بود.

مارتین هامفریس، اقتصاددان ارشد حمل و نقل در بانک جهانی و یکی از محققان این شاخص گفت: «افزایش استفاده از فناوری دیجیتال و جایگزین‌های سوخت سبز دو راهی است که کشورها می‌توانند بنادر خود را مدرن کنند و زنجیره‌های تأمین دریایی را انعطاف‌پذیرتر کند.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *