نشست مشترک وزیر امور خارجه ایران و عمان

سید بدر حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه دیروز چهارشنبه در نشستی مهم دیپلماتیک از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران استقبال کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، هدف از سفر عبداللهیان تسریع رایزنی‌ها و همکاری‌های مستمر در حوزه‌های مختلف دوجانبه با محوریت اجرای اهداف سفر تاریخی سلطان هیثم بن طارق به ایران در اردیبهشت‌ ماه بود.

وزیر امور خارجه عمان طی مصاحبه‌ای بر اجماع چشمگیر دیدگاه‌های دو کشور در چند موضوع و آخرین تحولات منطقهای و بین المللی تاکید کرد. وی گفت: «این موضوعات در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به تحقق امنیت، ثبات و صلح در منطقه کمک می‌کند.»

انتظار می‌رود در ادامه این نشست، توافقات، یادداشت تفاهم‌ها و برنامه‌های اجرایی بیشتر به نفع هر دو کشور همسایه و مردم آن‌ها حاصل شود.

عبداللهیان از ابتکارات سازنده سلطان هیثم در راستای ارتقای صلح و ثبات در سطوح منطقه‌ای و بین المللی قدردانی کرد.

وی رایزنی‌های دوجانبه روز چهارشنبه را «سازنده و مثبت» توصیف کرد و بر افزایش همکاری‌های فعال بین عمان و ایران در بخش‌های مختلف تاکید کرد. هر دو همتا توافق کردند که به زودی جلسات کمیته مشترک برگزار و تعهد خود را برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه تجدید کنند.

وی افزود: «روابط بین همسایگان از مرحله گفت‌وگو به مرحله همکاری‌های فعال دوجانبه در همه زمینه‌ها رسیده است.»

بیشتر بخوانید:

در این دیدار، همچنین بر پیشرفت چشمگیر روابط عمان و ایران به ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، حمل و نقل، انرژی، علم و گردشگری تاکید شد.

عبداللهیان همچنین بر ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد برای تشکیل نشست وزرای خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس در نیویورک تاکید کرد، ابتکاری که به شدت مورد حمایت عمان و قطر قرار گرفته است.

دو وزیر به طور فعال فرصت ها را برای تقویت همکاری های مشترک در زمینه های فرهنگی، تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بررسی کردند. آنها مجدداً بر حمایت کامل از تلاش‌هایی که صلح و ثبات جهانی را ترویج می‌کنند، تاکید کردند.

این دیدار گامی مهم در جهت تعمیق دوستی و همکاری بین عمان و ایران است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *