عمان نقش صلح‌طلبانه در منطقه را ادامه می‌دهد

به گفته سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه، عمان به ایفای نقش «سازنده» و «فعالانه» در ایجاد محیطی پایدار برای صلح و امنیت در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش عمان چنس، سید بدر در مصاحبه‌ای با المانیتور، یک وب سایت خبری و تحلیلی مستقل خاورمیانه مستقر در واشنگتن دی سی، ایالات متحده، در مورد  تلاش‌های صلح‌طلبانه این کشور در یمن و نقش دیرینه آن به عنوان یک میانجی منطقه‌ای صحبت کرد.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: «بی‌طرفی ما منفعلانه نیست. ما خواهان نقش‌های سازنده هستیم. ما واقعاً به اصل ایجاد یک محیط پایدار برای صلح، امنیت و ثبات پایبند هستیم تا مردم و نسل‌های ما بتوانند پیشرفت کنند.»

وی همچنین از نقش میانجیگری عمان برای تبادل زندانی میان ایالات متحده و سوریه سخن گفت.

او در مورد پتانسیل معامله بین ایالات متحده و ایران برای تبادل زندانیان گفت که واشنگتن و تهران به نهایی کردن توافق برای آزادی آمریکایی‌هایی که در پایتخت ایران زندانی‌اند، «نزدیک» هستند.

بیشتر بخوانید:

وزیر امور خارجه  عمانگفت‌وگوهای مستقیم بین مقامات سعودی و حوثی‌ها در پایتخت یمن در اوایل سال جاری را «نخستین گام» برای پایان دادن به درگیری طولانی‌مدت این کشور توصیف کرد.

یک هیئت عمانی در ماه آوریل در صنعا به محمد الجابر سفیر عربستان سعودی در یمن برای انجام مذاکرات صلح پیوست.

سید بدر گفت: «فکر می‌کنم این اولین قدم است زیرا تا همین اواخر، واقعاً هیچ گفت‌وگوی معتبری بین هیچ یک از بازیگران اصلی در یمن وجود نداشت. ارزیابی ما این است که آنها اکنون روی روش‌هایی کار می‌کنند که چگونه می‌توانیم این روند را پیش ببریم که به آنها کمک می‌کند اعتماد و اطمینان بهتری [به دست آورند].»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *