پیشنهاد سرمایه‌گذاری در 300 جریب زمین در استان بوریمی

وزارت مسکن و شهرسازی عمان با فراهم کردن 300 جریب زمین در استان بوریمی برای سرمایه گذاری در کشاورزی برای تقویت تحرک اقتصادی و افزایش درآمد ملی تلاش می‌کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، هدف این ابتکار حمایت از جمعیت و رشد اقتصادی و در عین حال تسهیل مشارکت بخش خصوصی در جذب سرمایه گذاری در سراسر استان‌ها برای تقویت توسعه جوامع شهری پایدار است.

یک مقام مسئول در وزارت مسکن و شهرسازی از واگذاری 300 جریب زمین در منطقه مریگل واقع در ولایت مهده از طریق مزایده عمومی برای عقد قرارداد انتفاع خبر داد.

اهداف این ابتکار شامل افزایش تولید سیب زمینی و برگ سبز، افزایش سهم بخش کشاورزی در تولید محلی، اتخاذ فن‌آوری‌های کشاورزی مدرن و روش‌های آبیاری و ترویج توسعه فعالیت‌های سرمایه گذاری کشاورزی است.

بیشتر بخوانید:

به علاوه، این طرح در صدد تقویت همکاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش امنیت غذایی در عمان است.

تنوع بخشیدن به تلاش‌های سرمایه گذاری

در تلاش برای تنوع بخشیدن به فرصت‌های سرمایه گذاری، این وزارتخانه 84 سایت را برای قراردادهای انتفاع از طریق پلتفرم تطویر در هشت استان ارائه می‌دهد تا بخش املاک و مستغلات را تحریک کند و سرمایه گذاری‌ها را افزایش دهد. این سایت‌ها از 150 متر مربع تا 20 هزار متر مربع مساحت دارند و برای قراردادهای انتفاع از طریق مزایده آنلاین در دسترس خواهند بود.

از میان 84 سایت موجود، 20 سایت در داخله، 15 سایت در مسقط، 11 سایت در مسندم، هشت سایت در بوریمی و الوسطی، هفت سایت در ظفار و ظاهره، پنج سایت در شرقیه شمالی، دو سایت در شرقیه جنوبی و یک سایت در باطنه جنوبی قرار دارند.

برای شرکت در مناقصه، متقاضیان باید شهروند عمان و حداقل 23 سال سن داشته باشند. این مقام وزارتخانه گفت: شرکت‌هایی که پیشنهادات خود را ارائه می‌دهند، باید حداقل 30 درصد سهام را در اختیار یک تبعه عمانی یا شورای همکاری خلیج فارس قرار دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *