عمان در بین ده کشور برتر استارتاپی خاورمیانه

عمان جایگاهی را در میان ده کشور برتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای جذب کارآفرینان با استعداد برای ایجاد استارت آپ با هزینه‌های مقرون به صرفه، با حمایت و سرمایه گذاری فراوان، به دست آورده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، گزارش جهانی اکوسیستم استارتاپی 2023، منتشر شده توسط بنیاد ژنوم استارتاپ، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای مستقر در ایالات متحده با تمرکز بر سیاست نوآوری، این موضوع را تأیید می‌کند.

بر اساس این گزارش، عمان همچنین در میان 15 کشور برتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر توسعه و کارایی اکوسیستم‌های نوپا قرار دارد. ارزش بازار جمعی استارت آپ‌های عمانی بیش از 300 میلیون دلار آمریکا است که نشان دهنده پتانسیل رشد در چشم انداز کارآفرینی این کشور است.

در این گزارش، توصیه می‌شود که در سه بخش سرمایه‌گذاری ویژه شود، چون بازدهی بالایی دارد: تجارت الکترونیک، فناوری‌های انرژی پاک و فناوری‌های مالی. در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود این بخش‌ها تا سال 2025 رشد قابل توجهی را تجربه کنند.

این گزارش تلاش‌ها و ابتکارات انجام شده توسط مؤسسات دولتی و خصوصی در عمان برای ارتقای اکوسیستم‌های استارت‌آپ را برجسته می‌کند.

در این گزارش آمده است: «عمان همچنین به طور فعالانه در حال ایجاد یک جامعه با نوآوری بالا است، زیرا چشم‌اندازی را برای یک اقتصاد متنوع‌تر و مبتنی بر دانش، همانطور که در طرح عمان 2040 مشخص شده است، تعیین می‌کند.»

برای تسهیل بازیابی اقتصادی از تأثیر همه‌گیری کووید-19، عمان یک برنامه سه ساله را با هدف پرورش و توسعه بخش مالی آغاز کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مسقط در سال 2022 به عنوان پایتخت دیجیتال عرب انتخاب شد و موقعیت خود را به عنوان قطبی برای نوآوری و سرمایه گذاری دیجیتال تثبیت کرد.»

بیشتر بخوانید:

این گزارش بر اهمیت گنجاندن استارت‌آپ‌های داخلی در گزارش اکوسیستم جهانی استارت‌آپ تأکید می‌کند. این امر فرصتی برای افزایش رقابت پذیری و شناخت جهانی استارت آپ‌های عمانی برای همسویی با روندها و استراتژی‌های بین المللی فراهم می‌کند.

گزارش جهانی اکوسیستم استارتاپی بیان کرد که این شاخص های مثبت نشان دهنده تلاش های مشترک، مشارکت و رویکرد یکپارچه بین نهادهای دولتی در پیشبرد بخش استارت آپی عمان است.

از دستاوردهای قابل توجه دیگر عمان می‌توان به راه اندازی برنامه نویدبخش استارت آپ‌های عمانی تحت رهبری سید بلاراب بن هیثم السعید اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *