امضای قرارداد تاسیس کارخانه شیمیایی بین منطقه آزاد صحار و نسیم کمیکالز

منطقه آزاد صحار از همکاری راهبردی با شرکت پاکستانی نسیم کمیکال، بازیگر برجسته در صنایع شیمیایی، برای راه اندازی یک کارخانه تولید مواد شیمیایی به ارزش 10.4 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این همکاری شاهد ایجاد کارخانه دی‌اکتیل فتالات و دی‌اکتیل ترفتالات در منطقه آزاد صحار با هدف تامین تقاضای فزاینده برای محصولات شیمیایی با کیفیت بالا در بازارهای حوزه خلیج فارس، هند و آفریقا خواهد بود.

با سرمایه گذاری کل 10.4 میلیون دلار، کارخانه پیشنهادی مساحتی معادل 5 هزار متر مربع را پوشش می‌دهد و ظرفیت تولید 30 هزار تن را خواهد داشت و قابلیت‌های صنعتی منطقه را تقویت می‌کند. این مشارکت به طور قابل توجهی اقدامات لجستیک را تقویت می‌کند و سطح توان عملیاتی را با بیش از 2 هزار واحد معادل بیست پا در سال افزایش می‌دهد.

فیاض حمیدی، یکی از سهامداران شرکت شیمیایی نسیم در بیانیه‌ای گفت: «ما از این سرمایه‌گذاری مشترک با منطقه آزاد صحار و فرصت‌هایی که ارائه می‌کند هیجان‌زده هستیم. مشارکت ما نشان دهنده اعتماد ما به پتانسیل منطقه و تعهد ما به ارائه محصولات شیمیایی با کیفیت بالا به بازار است. با استفاده از مزایای استراتژیک ارائه شده توسط منطقه آزاد صحار و نزدیکی آن به بازارهای کلیدی، هدف ما این است که خود را به عنوان یک بازیگر پیشرو در این صنعت تثبیت کنیم.»

بیشتر بخوانید:

عمر المهریزی، مدیر عامل منطقه آزاد صحار، گفت: «ما از شراکت با نسیم کمیکال در این قرارداد مهم هیجان زده هستیم. تاسیس کارخانه دی‌اکتیل فتالات و دی‌اکتیل ترفتالات موقعیت منطقه آزاد صحار را به عنوان یک بازیگر کلیدی صنعتی برای تجارت و نوآوری در منطقه تقویت می‌کند. این همکاری کاملاً با چشم‌انداز ما برای تقویت رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در عمان مطابقت دارد.»

این کارخانه فرصت های پایین دستی از جمله تولید محصولات پی وی سی به عنوان فیلم و ورق های پلاستیکی، عایق سیم و کابل، و پوشش کف و دیوار را ایجاد خواهد کرد. این پروژه در دو مرحله توسعه می یابد و ساخت آن تا پایان سال جاری آغاز می شود. تخمین زده می شود که تولید کارخانه مذکور تا پایان سال 2024 آغاز شود.

منطقه آزاد صحار موقعیت خود را به عنوان یک مرکز لجستیک و صنعتی یکپارچه، با بهره گیری از آخرین فناوری‌های جهانی و رعایت بالاترین استانداردهای پایداری با در نظر گرفتن فعالیت‌های متنوع تثبیت کرده است. این همکاری با اهداف مشخص شده در چشم انداز عمان 2040 در یک راستا است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *