امضای قرارداد برای مدیریت بناهای تاریخی باطنه شمالی

وزارت میراث و گردشگری عمان روز چهارشنبه با شرکت تجارت میراث الحوسون برای اداره قلعه خابوره، یک بنای تاریخی برجسته در استان باطنه شمالی، قراردادی امضا کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این قلعه در فاصله کمتر از 2 کیلومتری مرکز اصلی صحار در ولایت خابوره، دارای یک حیاط مرکزی و ورودی اصلی در ضلع شمالی است.

سلطان نشین اخیراً شروع به جذب نهادهای بخش خصوصی برای مدیریت مکان‌ها و بناهای تاریخی مختلف به منظور تقویت سرمایه گذاری و اشتغال کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که به دنبال توانمندسازی بخش خصوصی، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط و خانواده‌های مولد، و در عین حال ایجاد کانال‌های بازاریابی برای صنعتگران است.

این ابتکار نتیجه یک مطالعه کامل در مورد چگونگی بهبود بخش گردشگری و صنایع مرتبط است. اجرای پروژه‌های ارزش افزوده در تعامل با جامعه محلی و احیای سایت‌های میراث فرهنگی، همگی در راستای چشم‌انداز 2040 عمان و دهمین برنامه پنج ساله مناسب تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید:

تعهد وزارت میراث و گردشگری عمان در توسعه و ارائه مقاصد گردشگری متنوع در سرتاسر عمان، ارتقاء بناهای تاریخی به عنوان جاذبه های گردشگری برجسته است.

هدف از این تلاش نشان دادن غنای تمدن عمان، اصالت میراث فرهنگی و فرهنگ منحصر به فرد عمانی است. قلعه‌های عمان به دلیل اهمیتی که در تاریخ دارند، برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *