اجرای 105 پروژه عمرانی، اقتصادی و گردشگری در استان بوریمی

دفتر استاندار بوریمی و بانک توسعه عمان اخیراً یک مجمع سرمایه گذاری با تمرکز اصلی بر سرمایه گذاری در پروژه های توسعه و مکان های گردشگری در استان برگزار کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، در این مجمع فرصت‌های سرمایه گذاری – در راستای اهداف چشم انداز 2040 عمان – و مجموعه‌ای از پروژه‌ها با هدف توسعه اماکن گردشگری، حفظ آثار میراثی، احیای بازارهای سنتی و تجاری در استان بوریمی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

این مجمع تحت حمایت دکتر حمد بن احمد البوسعیدی، فرماندار بوریمی، با تعهد به جذب سرمایه گذاری و افزایش امکانات عمومی در استان آغاز شد.

شایان ذکر است که بوریمی به خاطر نزدیکی به امارات متحده عربی، از جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

بوسعیدی اعلام کرد که دفتر فرماندار بوریمی 105 پروژه را به ارزش تقریبی 16 میلیون ریال واگذار کرده است. وی گفت: «علاوه بر این، قراردادهای فاینانس برای پروژه‌های بیش از 5 میلیون ریال امضا شد که با سه تفاهم نامه همکاری و 8 قرارداد واگذاری همراه بود.»

«این انجمن به طور گسترده بیش از 884 فرصت سرمایه گذاری را بررسی کرد.»

بوسعیدی با تاکید بر ابتکارات خاص، به اجرای آتی پروژه واحه بوریمی در مرکز شهر بوریمی اشاره کرد.

این پروژه شامل یک مینی مال، یک هتل، مناطق مناسب برای عابران پیاده، میادین عمومی، یک مینی موزه و یک فواره انعکاسی جذاب است. یکی دیگر از اقدامات مهم پروژه دریاچه مصنوعی است که قرار است بخش گردشگری در استان را ارتقا دهد. این دریاچه دارای جاذبه‌های آبی مختلف، مناطق بازی کودکان، مرکز کنفرانس و تئاتر است.

به طور جداگانه، با همکاری گروه عمران، استانداری در نظر دارد تا پارک توریستی Al Abila را در ولایت محضه ایجاد کند. پارک مذکور دارای مناطقی برای پیک نیک، استخرهای روباز، مناطق تفریحی و امکانات جامع گردشگری و خدماتی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *