سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد ریالی در شهرک صنعتی صور

تعداد پروژه‌ها در شهرک صنعتی صوربه 127 پروژه با مجموع سرمایه گذاری به ارزش 2.3 میلیارد ریال رسید. مجموعاً، 2 هزار و 656 کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند که بیش از نیمی از آن‌‎ها خارجی‌اند.

عبدالقادر سلیم البلوشی مدیرکل شهرک صنعتی صوردر گفتگو با خبرگزاری عمان به این موضوع اشاره کرد که مساحت کل این شهرک صنعتی 36 میلیون متر مربع است و 23 میلیون متر مربع آن اجاره داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: شهرک صنعتی سور از ژانویه 2022 تا ژوئن 2023 با بومی سازی هشت پروژه با سرمایه گذاری 30 میلیون ریالی شاهد توسعه چشمگیر بوده است.

تمرکز این پروژه‌ها بر جذب ارزش افزوده و همچنین پروژه‌های پایدار بود که همزمان با گرایش به سمت اقتصاد آبی استان الشرقیه بود.

از سوی دیگر، این پروژه‌ها به انتقال فناوری برای عمان کمک شایانی کردند.

بیشتر بخوانید:

این پروژه‌های بومی سازی شده در ژنراتورها، توربین‌ها، مبلمان، صنایع عطر و آلومینیوم، صنعت کشتیرانی، انجماد ماهی و پروژه‌های پشتیبانی هستند.

این شهرک صنعتی در حال حاضر شامل تعدادی پروژه اصلی از جمله گاز طبیعی مایع (LNG)، مواد شیمیایی، کود و تعدادی پروژه کوچک و متوسط در بخش‌های خدماتی است.

شهرک صنعتی سور دارای اسکله‌ای به طول 8 کیلومتر مشرف به دریای عرب و دریای عمان است.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راهبردی که در حال حاضر برنامه ریزی شده است، بندر بین المللی است که می‌تواند چشم انداز عظیمی را برای جذب سرمایه گذاری در شهرک صنعتی و ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

شهرک صنعتی صور با پایان دادن به توسعه 2 میلیون متر مربع از جمله راه، شبکه آب و فاضلاب، در جهت افزایش بهره وری خدمات اساسی تلاش می کند. در حال حاضر کار اجرای تصفیه خانه فاضلاب با هزینه 950 هزار ریالی و پروژه دیگری برای بهبود زهکشی آب باران و تقاطع دره‌ها در داخل شهرک صنعتی با هزینه 350 هزار ریالی در حال انجام است.

اجرای مرحله اول پروژه کمربند سبز با هزینه‌ای بالغ بر 250 هزار ریال شامل جنگل کاری، فضای سبز، مسیرهای پیاده‌روی و سایر امکانات در حال انجام است. این پروژه در دستیابی به تعادل زیست محیطی در داخل شهر صنعتی کمک می‌کند.

هم اکنون کار اجرای مرحله اول سیستم حفاظتی که شامل احراز صلاحیت حصار امنیتی است ادامه دارد و اسناد مناقصه در مرحله دوم شامل نصب دوربین های مداربسته و آماده سازی اتاق کنترل در دست تهیه است.

شهرک صنعتی صور به بهبود فضای سرمایه‌گذاری ادامه می‌دهد و از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *