درخشش عمانی‌ها در جشنواره رادیو و تلویزیون جهان عرب

وزارت اطلاعات و موسسات رسانه‌ای خصوصی به نمایندگی از عمان، در بیست و سومین جشنواره و کنوانسیون رادیو و تلویزیون اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای عربی در تونس به موفقیت چشمگیری دست یافت.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این رویداد توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای عربی با موضوع «تجلیل از هنر و فرهنگ» سازماندهی شد. شرکت‌ها، تولیدکنندگان و خبرگزاری‌های مختلف جهان عرب در این همایش حضور داشتند.

رادیو عمان هم جوایز متعددی به دست آورد. مقام اول در بخش پادکست رادیویی برای فیلم «از رحم مرگ» و مقام اول در برنامه کودک زعفران و مقام دوم ابتکارات جوانان از جمله رتبه‌های برتر رادیو عمان بودند.

رادیو عمان همچنین برنده جایزه طلای آهنگسازی با قطعه وهاج و همچنین برنده جایزه نقره مسابقه آهنگ ایاناک شد.

برنامه محیط زیستی رادیو هلا اف ام – هلا باکس – مقام دوم را در زمینه برنامه‌های مرتبط با محیط زیست کسب کرد. از طرفی، رادیو الوصال برای برنامه تعاملی مجمع الوصال جایزه دوم را در این زمینه از آن خود کرد.

برنامه‌های خانه شگفتی‌ها و عصر کاروان‌ها و همچنین زنگبار در بخش فیلم‌های عمومی و مستند مقام اول را به خود اختصاص داد.

بخش سیمای عمان هم بسیار موفق عمل کرد و برنامه السرب که مربوط به حیات وحش استان ظفار است، مقام اول «مستندهای طبیعی جهان عرب» را از آن خود کرد.

در بخش مستندهای با موضوع «هنر معماری در جهان عرب» برنامه اطهر مقام اول را کسب کرد. این برنامه عمدتاً متمرکز بر حکاکی هنر صخره و نوشته‌های باستانی است.

دکتر عبدالله بن ناصر الحراسی، وزیر اطلاعات، از دستاوردهای چشمگیر عمان در این جشنواره ابراز خرسندی کرد. عمان در این جشنواره محتواهای متنوعی ارائه داد.

وی همچنین از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نهادهای رسانه‌ای دولتی و خصوصی و همچنین متخصصان رسانه‌ای که پیوسته در تلاش برای خلق محتوای ارزشمندی هستند که میراث باستانی عمان را منعکس می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *