عمان خواستار ادغام سریع اقتصادهای خلیج فارس در نشست مسقط شد

عمان خواستار اجرای فوری پروژه‌های توسعه و ادغام اقتصادی خلیج فارس از جمله اتحادیه گمرکی، بازار مشترک خلیج فارس، راه آهن و آزادسازی تجارت و سرمایه گذاری شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این بیانیه در جریان نشست مقامات ارشد اداره امور اقتصادی و توسعه شورای همکاری خلیج فارس که روز سه شنبه به میزبانی عمان در مسقط برگزار شد، اعلام شد.

در این جلسه به ریاست دکتر ناصر رشید المعاولی، معاون وزیر اقتصاد، معاونان اقتصادی و برنامه ریزی شورای همکاری خلیج گرد هم آمدند تا در مورد جنبه‌های مختلف یکپارچگی اقتصادی شورای همکاری خلیج گفتگو کنند.

دکتر معاولی با تاکید بر دستاوردهای بی سابقه و شاخص‌های مثبتی که با هدایت و درایت صحیح رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از بدو تأسیس این شورا به دست آمده است، بر لزوم رفع موانع مانع وحدت اقتصادی در مرحله بعدی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

طرف عمانی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش گفت: «ما باید دستاوردهای خود را ارزیابی کنیم، برنامه‌ها را در سازمان امور اقتصادی و توسعه بررسی کنیم و بر اجرای پروژه‌های توسعه و یکپارچگی اقتصادی خلیج فارس مانند اتحادیه گمرکی، بازار مشترک خلیج‌فارس، راه‌آهن و آزادسازی تجارت و سرمایه‌گذاری تمرکز داشته باشیم.»

در این نشست، مقامات تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس را در چهل و سومین جلسه آن که در دسامبر 2022 برگزار شد، مورد بررسی قرار دادند.

علاوه بر این، پیشرفت در برنامه اقدام برای توسعه مدل اقتصادی خلیج فارس، از جمله مکانیسم و چارچوب زمانی آن، بررسی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *