تمایل ایران و عمان به افزایش همکاری در حوزه حمل‌ونقل

عمان و ایران تمایل خود را برای افزایش همکاری در بخش حمل و نقل و لجستیک از طریق شبکه حمل و نقل چند وجهی ابراز کرده‌اند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، مهندس سعید بن حمود بن سعید المعاولی وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در نشست رسمی مذاکرات عمان و ایران در تهران، پایتخت ایران، با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، پیرامون موضوعات مختلف گفت‌وگو کرد.

آنها برنامه های همکاری در شبکه های حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای را مورد بررسی قرار دادند. ایران یک قرارداد جامع حمل و نقل را پیشنهاد کرد که به عنوان یک ایده مورد تایید حامد معاالی قرار گرفت و اکنون باید به تصویب مجلس ایران برسد.

در بخش دریایی راه اندازی خطوط کشتیرانی مستقیم بین بنادر ایران و عمان به ویژه بندرعباس و بندر شیناس با هدف تقویت فعالیت‌های تجاری مورد تاکید قرار گرفت.

آن‌ها همچنین بر لزوم هماهنگی عمیق تر بین بنادر دو کشور برای حمایت از تجارت و سرمایه گذاری تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

دو طرف بر اهمیت استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در بخش حمل و نقل دریایی و هوایی و همچنین حوزه‌های مرتبط با لجستیک تاکید کردند.

دو وزیر همچنین در مورد برنامه‌هایی برای تسهیل صادرات و واردات از آسیای مرکزی به عمان از طریق ایران بر اساس توافقنامه عشق آباد گفتگو کردند.

این توافقنامه که در سال 2011 به امضا رسید، یک قرارداد حمل و نقل چندوجهی را بین قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران، هند، پاکستان و عمان برای ایجاد یک کریدور حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی به منظور تسهیل حمل و نقل کالا بین آسیای مرکزی و دریای عمان ارائه می‌دهد. توافق مذکور در آوریل 2016 وارد فاز اجرایی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *