تمایل آلمان برای واردات گاز عمان

آلمان و عمان روز سه شنبه در مسقط مذاکراتی را برای بررسی واردات گاز از عمان در راستای جایگزینی گاز روسیه انجام دادند.

به گزارش عمان چنس، دکتر توبیاس لیندنر، وزیر امور خارجه آلمان که هم اکنون در حال سفر به منطقه است، وارد عمان شد و روز سه شنبه با محسن بن حمد الحضرمی، معاون وزیر انرژی و مواد معدنی دیدار کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت مواد معدنی و انرژی اعلام کرد : در این دیدار، تشویق سرمایه‌گذاری در انرژی سبز و تمایل آلمان برای پوشش تقاضای فزاینده گاز از طریق واردات آن از سلطان نشین مورد بحث قرار گرفت.

آماده سازی برای شرکت در کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (COP28) که اواخر امسال در امارات برگزار می شود، نیز مورد بحث قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز در ماه فوریه گزارش داده بود که عمان و آلمان در حال مذاکره پیشرفته برای امضای قراردادی برای واردات گاز طبیعی مایع (LNG) به آلمان با مدت حداقل 10 سال هستند.

در ژوئیه سال گذشته، عمان و آلمان بیانیه‌ای برای همکاری در زمینه انرژی امضا کردند.

اروپا از سال گذشته برای جایگزینی گاز روسیه در پس زمینه جنگش با اوکراین، با شرکت دولتی گازپروم قطع همکاری کرد.

لیندنر در یک تور سه کشور در منطقه است که شامل بازدید از عربستان سعودی و امارات است.

بیشتر بخوانید:

وی اذعان کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس نقش محوری در یافتن راه حل برای درگیری ها در سودان، یمن، سوریه و لیبی دارند. وی افزود: مایلم در این مورد با شرکای خود در ابوظبی، دبی، مسقط و ریاض صحبت کنم.

وی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش افزود: «امارات متحده عربی، عمان و عربستان سعودی کشورهای کلیدی برای اهداف جهانی آب و هوا و تامین انرژی پایدار هستند. اینجا فقط با هم می‌توانیم پیشرفت کنیم!»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *