دیدار و گفت‌وگوی پادشاه عمان با رئیس جمهور ایران در تهران

سلطان هیثم بن طارق و دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در ساختمان ریاست جمهوری ایران در تهران دیدار کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، در این نشست به ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه بین عمان و جمهوری اسلامی ایران پرداخته شد. رهبران دو کشور همچنین درباره چندین موضوع جاری مورد توجه مشترک در پس‌زمینه تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

در این دیدار سید شهاب بن طارق السعید معاون نخست وزیر در امور دفاعی، سید خالد بن هلال البوسعیدی وزیر دیوان دربار سلطنتی، ژنرال سلطان بن محمد النعمانی وزیر دفتر سلطنتی و سید بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

در این دیدار از طرف ایرانی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان حضور داشتند.

پس از این دیدار خصوصی، سلطان عمان و رئیس‌جمهور ایران  به بحث و گفت‌وگو نشستند و طی آن دو رهبر درباره دوستی تاریخی دو کشور با هم صحبت کردند.

در این دیدار ابعاد مختلف همکاری و هماهنگی در راستای تحقق منافع دو کشور و ملت دوست و دستیابی به آرمان های مشترک آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مذاکرات گسترده با حضور هیات‌های رسمی عمانی و ایران برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *