نصب وای‌فای‌های ویژه مخصوص پژوهشگران در فرودگاه مسقط

وزارت آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری، با همکاری سازمان فرودگاه‌های عمان، eduroam، یک سرویس رومینگ آموزشی جهانی امن را در فرودگاه بین‌المللی مسقط راه‌اندازی کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این ابتکار پیشگامانه، فرودگاه بین‌المللی مسقط را به اولین فرودگاه در خاورمیانه تبدیل می‌کند که اتصال اینترنت بی‌سیم قابل اعتمادی را به‌طور خاص برای دانشجویان و دانشگاهیان فراهم می‌کند.

eduroam یک سرویس بین‌المللی رومینگ دسترسی به اینترنت که برای کاربران در بخش های تحقیق، آموزش عالی و آموزش بیشتر طراحی شده است. از زمان راه اندازی آن در اروپا در سال 2003، eduroam در سراسر جامعه تحقیقاتی و آموزشی محبوبیت پیدا کرده است و اکنون در 74 منطقه در سراسر جهان در دسترس است.

eduroam به دانشجویان، محققان و کارکنان مؤسسات شرکت‌کننده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به یافتن جزئیات ورود به سیستم محلی، در سراسر محوطه دانشگاه و هنگام بازدید از سایر مؤسسات شرکت‌کننده به سرعت و به آسانی به اینترنت متصل شوند.

نجاح محمد الرشیدیه، مدیر کل مرکز نوآوری، اعلام کرد که این سرویس توسط جامعه تحقیقاتی جهانی توسعه یافته است و منحصراً در دسترس دانشجویان، محققان و دانشگاهیان وابسته به شبکه‌های تحقیقاتی رسمی است. این سرویس در حال حاضر در 36 مکان در سراسر عمان از جمله دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مناطق استراتژیک کلیدی در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

ایمن بن احمد الحسنی، مدیر عامل فرودگاه های عمان اعلام کرد که فرودگاه بین المللی مسقط بعد از دوران همه گیری کووید-19 شاهد افزایش تعداد مسافران است. وی اذعان داشت که مسافران اغلب ساعاتی را در زمان توقف می گذرانند و باید کارهای مختلفی از جمله پژوهش‌های علمی و دانشگاهی را انجام دهند.

سرویس eduroam یک پیشنهاد منحصربه‌فرد است که کاربران مجاز را قادر می‌سازد تا به راحتی و ایمن به شبکه‌های اینترنت بی‌سیم در موسسات مرتبط با شبکه تحقیقات و آموزش عمان متصل شوند. فرودگاه بین‌المللی مسقط در میان 36 فرودگاه بین‌المللی است که این خدمات استثنایی را ارائه می‌کند.

با معرفی eduroam در فرودگاه بین‌المللی مسقط، دانشجویان، محققان و دانشگاهیان اکنون می‌توانند از اتصال بی‌وقفه لذت ببرند و اطمینان حاصل کنند که فعالیت‌ها و همکاری‌های دانشگاهی آن‌ها حتی در هنگام سفر به طور یکپارچه ادامه می‌یابد. این ابتکار برجسته نشان دهنده تعهد عمان به تقویت نوآوری و تسهیل تبادل دانش در جوامع آموزش عالی و تحقیقات است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *