گشت‌وگذاری در منطقه دیبای عمان

استان مسندم که در بیش از 450 کیلومتری مسقط قرار دارد، در نزدیکی شمال امارات متحده عربی واقع شده است. قله‌های کوهستانی، مناظر خیره‌کننده، آب‌های شفاف و حیات‌وحش غنی زیر دریا، مسندم و دیبا را به مقصدی در تمام طول سال برای دوستداران طبیعت و گردشگران محیط‌زیست تبدیل کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، دیبا البیا یک شهر مرزی کوچک در گوشه جنوب شرقی شبه جزیره مسندم عمان است. حدود 5 هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. منطقه مسندم شمالی‌ترین استان عمان است که برخی از چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی عمان را در خود جا داده است.

آبدره‌های فیروزه‌ای، رشته کوه‌های با ارتفاع بیش از 2 هزار متر و سواحل نیلگون، دیبا را به یکی از مقاصد غواصی و گردشگری تبدیل کرده است. وزارت گردشگری عمان در وصف این منطقه آورده است: « شهر کوچک دیبا میزبان برخی از زیباترین هتل‌ها و سواحل مسندم است که یک گریز آرامش‌بخش از شهر فراهم می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

از سه طریق زمینی، هوایی و آبی می‌توان به دیبا سفر کرد. برای عبور از مرز امارات متحده و ورود به عمان، نیازمند ویزا هستید.

وزارت میراث و گردشگری از کشف آثار باستانی در سایت دیبا در استان مسندم خبر داد که قدمت آنها به هزاره اول قبل از میلاد باز می‌گردد. مهم‌ترین آثار کشف‎شده عبارتند از: تبرهای برنزی، ظروف مسی و عود سوز.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *