افزایش سود شرکت‌های بازاریابی نفتی در عمان

کل سود سه شرکت بازاریابی نفت عمان – شرکت بازاریابی نفت عمان، شرکت بازاریابی شل عمان و شرکت بازاریابی محصولات نفتی المها – به طور قابل توجهی در سه ماهه اول سال 2023 افزایش یافت زیرا این شرکت‌ها رشد قابل توجهی در فروش سوخت ثبت کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، برای سه ماهه اول سال 2023، هر سه شرکت بازاریابی نفت روی هم کمی بیش از 4 میلیون ریال در کل سود خالص گزارش کردند که در مقایسه با سود خالص 3.56 میلیون ریالی ثبت شده توسط شرکت ها در سه ماهه اول سال قبل، 13 درصد بیشتر است.

بزرگترین شرکت بازاریابی نفتی سلطان نشین، شرکت بازاریابی نفت عمان، شاهد سود خالص خود برای دوره سه ماهه منتهی به 31 مارس 2023 بود که در مقایسه با سود خالص 1.21 میلیون ریالی گزارش شده در سال 2023، بیش از 16 درصد رشد کرد و به 1.41 میلیون دلار رسید. گردش مالی گروه شرکت با جهش 20 درصدی به 202.4 میلیون ریال در سه ماهه اول سال 2023، در برابر 169.1 میلیون ریال در سال قبل ثبت شد.

شرکت بازاریابی نفت عمان در آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد که افزایش درآمد حاصل از فروش بیشتر در بخش تجارت سوخت بانکری و حمل و نقل هوایی بوده است. این شرکت همچنین نسبت به اقتصاد آینده عمان ابراز خوش بینی کرد که انتظار می‌رود بر عملکرد آن تأثیر مثبت بگذارد.

بیشتر بخوانید:

این شرکت استراتژی پنج ساله خود (2022-2026) را دنبال می‌کند، که نشان دهنده یک نقشه راه رشد واضح است که بر رشد داخلی و بین المللی، و همچنین تحرک آینده، پایداری، انرژی‌های تجدیدپذیر، و چارچوب تعالی عملیاتی تمرکز دارد که هدف آن ایجاد فرآیندهای موثر و بهینه سازی کارایی عملیات است.

شرکت بازاریابی نفت عمان همچنان به نوآوری و توسعه ابتکارات جدید برای اطمینان از انعطاف پذیری خود ادامه می‌دهد. این شرکت افزود: «از هیچ تلاشی برای کشف همه فرصت‌های ارزشمند که عملکرد کلی شرکت را به روشی پایدار افزایش می‌دهد، دریغ نخواهیم کرد.»

شرکت المها رشد چشمگیر 74 درصدی سالانه سود خالص خود را برای سه ماهه اول 2023 ثبت کرد. سود خالص این شرکت در دوره ژانویه تا مارس 2023 به 1.6 میلیون ریال افزایش یافت. این رقم در مدت مشابه برای سال قبل حدود 920 هزار ریال بود.

شرکت المها این رشد را ناشی از گسترش عملیات و تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود دانست. این شرکت اظهار داشت که رشد قوی در سود خالص نشان دهنده تعهد آن به مدیریت هزینه و کارایی عملیاتی است.

بخش خرده‌فروشی شاهد بهبود قابل توجهی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 بود، زیرا فروش در اکثر ایستگاه‌های خرده‌فروشی به دلیل رفع محدودیت‌های جابه‌جایی افزایش یافت. علاوه بر این، جایگاه‌های سوخت خرده‌فروشی در نزدیکی مرزها به دلیل تفاوت قیمت‌ها به افزایش فروش کمک کرده است.

به دلیل تقاضای کم بسیاری از واحدهای تجاری و خدماتی در بخش برق که به استفاده از گاز به عنوان جایگزینی برای نفت گاز متوسل می شوند، بخش رقابتی شدید سوخت تجاری همچنان چالش برانگیز است.

درآمد فروش شل عمان مارکتینگ با 10 درصد افزایش به 122.79 میلیون ریال در سه ماهه اول سال 2023 در مقایسه با 112.1 میلیون ریال در مدت مشابه سال گذشته رسید. با این حال، این شرکت کاهش 31 درصدی سود خالص را برای سه ماهه اول سال جاری گزارش کرد که در مقایسه با 1.43 میلیون ریال در دوره مشابه سال 2022 به 993 هزار ریال رسید.

شل عمان مارکتینگ در گزارش مالی خود اعلام کرد که کاهش سود سه ماهه عمدتاً به دلیل تغییر قیمت سوخت هواپیما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و افزایش کلی هزینه‌های مستقیم بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *