خرید خودرو در عمان برای شهروندان غیرعمانی

با آنکه می‌توان به راحتی از طریق تاکسی و اتوبوس در عمان جابه‌جا شد، اما شاید برخی از شهروندان غیرعمانی ترجیح بدهند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند.

به گزارش عمان چنس، اگر شغل شما به نحوی است که مجبورید خودروی شخصی داشته باشید یا قصد دارید به گشت‌وگذار در عمان با خودری شخصی‌تان بپردازید، خرید خودرو گزینه بسیار مناسبی است؛ خصوصاً اگر قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارید. در ادامه این مطلب، خرید خودرو در عمان برای شهروندان غیرعمانی آموزش داده می‌شود.

دو گزینه برای خرید خودرو در پیشِ روی هر خارجی در عمان قرار دارد: خرید خودروی نو یا وسیله نقلیه کارکرده.

قبل از خرید خودرو، اطمینان حاصل کنید که مدارک لازم را در اختیار دارید. این مدارک شامل ویزای اقامت در عمان و گواهینامه رانندگی معتبر است.

بیشتر بخوانید:

سایر الزامات

– گذرنامه (اصل و کپی تمام صفحات ویزا)

– عکس گذرنامه

– کپی کارت کار (برای کارمندان)

– کپی گواهی اسپانسرشیپ (برای ساکنین غیر شاغل)

– گواهینامه رانندگی معتبر (اصل و کپی)

– فرم خرید خودرو

توجه: فرم خرید خودرو در نمایندگی خودرو یا در نزدیکترین ایستگاه پلیس موجود است. مهر بیمه هم باید پای فرم خرید خودرو باشد.

خرید وسیله نقلیه جدید

نمایندگی‌های خودرو در سراسر خاک عمان پیدا می‌شود.

خرید خودروی صفر مزایای متعددی دارد:

– گارانتی و خدمات رایگان طی یک دوره معین

– تحفیف زیاد برای خرید خودرو؛ خصوصاً در ماه مبارک رضمان

– کلیه کارهای اداری توسط فروشنده خودرو انجام می‌شود

– وجود روش‌های مختلف پرداخت مبلغ خودرو (پول نقد، وام بانکی، چک)

شاید بزرگترین مزیت در خرید یک خودروی جدید این باشد که فروشنده تمام کارهای اداری مانند دریافت بیمه و ثبت نام وسیله نقلیه جدید شما را انجام می دهد. در این زمینه، خرید یک خودروی جدید ممکن است پرهزینه باشد، اما مطمئنا کمتر وقت شما را می‌گیرد.

شرکت‌های عمانی برای فروش خودرو وام بین 12 تا 36 هم علاوه بر پول نقد می‌پذیرند.

خرید خودروی کارکرده در عمان

خودروی کارکرده را به دو شکل می‌توان در عمان خرید: خرید مستقیم از اشخاص حقیقی با خرید از شرکت‌های فعال در این حوزه.

اگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید، می‌توانید از نمایندگی‌های خودروهای دست دوم در الخویر، الوطیه و وادی کبیر و سایر نقاط دیدن کنید. مزیت خرید از نمایندگی خودرو این است که آن‌ها معمولاً از مدارک ثبت نامی و بیمه‌ای به خوبی مراقبت می‌کنند.

گزینه دیگر این است که از اشخاص حقیقی خودروی کارکرده خریداری کنید. اعلانات متعددی در سایت‌ها و روزنامه‌ها برای خودروهای کارکرده پیدا می‌شوند. جمعه‌ها هم «سوق خودرو» در عمان برای فروش خودروهای کارکرده برگزار می‌شود.

البته، در حالی که خرید یک ماشین دست دوم راحت‌تر است، اما خطرات خاصی را به همراه دارد. شما باید خودرو را برای هر گونه نقص عمده در مدارک بررسی کنید. شما همچنین باید مراقب رویه‌های اداری باشد. این کارها شامل ترتیب انتقال مالکیت، ثبت خودرو و بیمه است. همچنین باید مطمئن شوید که مالک قبلی هیچ وام معوقه‌ای روی وسیله نقلیه‌اش ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *