اجرای پروژه‌های گردشگری به ارزش 3 میلیون ریال در ظفار

وزارت میراث و گردشگری، با مشارکت شهرداری ظفار و گروه عمران، چهار پروژه گردشگری به ارزش بیش از 3 میلیون ریال را در ظفار اجرا می کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این چهار پروژه عبارتند از: اسکله ساحل المغسیل، وادی دربات، عین جرزیز و حمریر.

خالد بن عبدالله العبری، مدیر کل میراث و گردشگری ظفار اعلام کرد که این وزارتخانه در حال تلاش برای بهره‌برداری و توسعه اماکن طبیعی در این استان است تا گردشگران از فصول گردشگری خریف و بهار این منطقه نهایت استفاده را ببرند.

پروژه ساحلی المغسیل با وسعتی بالغ بر 174 هزار متر مربع، به ارزش 874 هزار ریال، شامل پارکینگ، سالن رویدادها، کیوسک غذاخوری، رستوران، تفرجگاه، پارک ماجراجویی، شهربازی کودکان، مناطق اختصاصی برای ورزش و محل‌هایی برای برگزاری پیک نیک است.

پروژه وادی دربات با مساحت بالغ بر 105 هزار متر مربع به ارزش 561 هزار ریال با هدف هدف بهبود خدمات و امکانات عمومی بهره‌برداری می‌شود. این پروژه بر روی فضای پارکینگ خودروها، تولت و مکان‌های برای برگزاری پیک نیک متمرکز خواهد بود.

پروژه حمریر با مساحت 50 هزار متر مربع با هزینه 505 هزار ریالی بهره‌برداری خواهد شد.

پروژه‌های مذکور به توسعه اقتصاد استان و احیای بخش تجاری کمک می‌کند. این سایت‌ها با قراردادهای اجاره یا حق انتفاع به شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

وزارت میراث و گردشگری با مشارکت شهرداری ظفار در حال راه اندازی چندین واحه مسافرتی مثل سدح و عین حشیر است. زمین‌هایی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های تدوین‌شده توسط این وزارتخانه پیشنهاد شده است.

وزارت میراث گردشگری عمان چندین مکان تاریخی و باستانی را برای سرمایه‌گذاری ارائه کرده است. به عنوان مثال، می‌توان روی کافه‌های ساحلی پارک باستانی البلید، کوت حمران، برج العسکر، بازار قدیمی در ولایت میرباط، قلعه میرباط، ساختمان گمرک و منطقه اطراف و قلعه رخیوت سرمایه‌گذاری‌های پربازده انجام داد.

استان ظفار از تمام پتانسیل‌های بالقوه‌اش مثل کوه‌ها، شن‌های بیابانی، دره‌ها، سواحل زیبا و آثار تاریخی کهن برای جذب حداکثری گردشگر استفاده می‌کند.

در پایان باید گفت: اجرای پروژه‌های گردشگری به ارزش 3 میلیون ریال در ظفار نقطه عطفی در گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های کلان در این استان خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *